آغاز عملیات اجرایی توسعه میدان‌های مشترک نفت و گاز در هفته دولت

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه عملیات اجرایی توسعه چند میدان مشترک و طرح راهبردی دیگر در هفته دولت آغاز می‌شود، گفت: در بخش مسئولیت‌های اجتماعی ۱۲ هزار میلیارد تومان در هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران برای اختصاص به عمران مناطق محروم و نفت‌خیز تصویب شده است.

به گزارش خبرنگار شانا، محسن خجسته‌مهر روز سه‌شنبه (۲۵ مردادماه) در نخستین آیین گردهمایی فعالان فرهنگی شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه تقریباً همه میدان‌های مشترک تعیین تکلیف شده‌اند، از آغاز عملیات اجرایی میدان مشترک نفتی سهراب، یاران شمالی، یاران‌جنوبی، لایه نفتی پارس جنوبی و میدان گازی بلال در هفته دولت خبر داد و گفت: هم‌زمان با هفته دولت، ردیف بعدی پالایشگاه طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی نیز راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وظیفه اصلی شرکت ملی نفت، تولید ثروت برای کشور است، افزود: ما دارای ذخایر عظیم نفت و گاز هستیم، بنابراین باید برای تولید و استفاده از آن برنامه‌ریزی کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه ما در صنعت نفت به ۱۶۰ میلیارد دلار برای سرمایه‌گذاری در این صنعت در هشت سال آینده نیاز داریم، تصریح کرد: در بخش توسعه میدان‌های نفت و گاز در دولت جدید با پشتکار و همت وزیر نفت در این بخش اقدام‌هایی جدی آغاز شده است.

خجسته‌مهر اظهار کرد: حفاری چهار حلقه چاه از فاز ۱۱ پارس جنوبی مراحل نهایی را طی می‌کند و لوله‌گذاری دریایی آن نیز روز جمعه (۲۱ مردادماه) پایان یافت. به امید خدا از زمستان امسال از این میدان گاز تولید خواهیم کرد که از نظر بین‌المللی و خودباوری افتخاری برای نظام است.

معاون وزیر نفت در ادامه، وظایف شورای فرهنگی را خطیر دانست و گفت: مهم‌ترین رسالت ما در این بخش، تأسی به بیانیه گام دوم انقلاب است که پیاده‌سازی آن به ابزارهای متناسب نیاز دارد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه فعالان فرهنگی نفت می‌توانند دستاوردهای صنعت نفت را برای مردم بازگو کنند، افزود: کار جهادی مشکلات صنعت نفت را برطرف می‌کند و در این مسیر باید اقدام‌های مهم برای مردم تبیین و تشریح شود.

وی با اشاره به اینکه باید در پروژه‌های توسعه‌ای پیوست فرهنگی مدنظر قرار گیرد، زیرا فرهنگ ما فرهنگی غنی است و باید از آن استفاده کنیم، اظهار کرد: شرکت ملی نفت ایران باید خانواده محور باشد و در این زمینه نقش شورای فرهنگی تاثیرگذار است.

در این آیین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور، محمدحسین رضایی، نماینده رئیس‌جمهوری در شورای اقامه نماز، عبدالحسین خسروپناه، نماینده دبیرخانه هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره و معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی و  محسن اداوی، مشاور فرهنگی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران بر اهمیت گسترش فعالیت‌های فرهنگی، برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی و مباحث مرتبط با شوراهای فرهنگی تأکید کردند.

در بخش پایانی این همایش، اعضای شورای فرهنگی شرکت‌های تابعه دیدگاه‌ها و نکات مدنظر را برای گسترش فعالیت‌های فرهنگی در سطح شرکت ملی نفت ایران ارائه کردند.

کد خبر 460741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =