خط لوله آسیب‌دیده نفت کوره پالایشگاه اصفهان در حال ترمیم است

مدیر منطقه اصفهان شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت گفت: عملیات ترمیم خط لوله نفت کوره پالایشگاه اصفهان که دچار نشتی شده بود، در حال انجام است.

سیاوش اورنگی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: خط لوله ۱۲ اینچ انتقال نفت کوره پالایشگاه اصفهان به پایانه آبنیل در محدوده کیلومتر ۲۲ و بلوار الغدیر خمینی‌شهر اصفهان صبح روز جمعه، (۲۸ مرداد) دچار نشتی شده بود که در نخستین ساعات حادثه نسبت به اعزام گروه‌های فنی و عملیاتی، بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE)، حراست و ... به همراه تجهیزات و ماشین‌آلات موردنیاز به محل حادثه اقدام شد.

وی تأکید کرد: ظرفیت این خط لوله ۴۰ هزار بشکه در روز است که پس از اطلاع از نشتی رخ داده، شیرهای پیش و پس از محل نشت متوقف و عملیات حفاری با در نظر گرفتن همه مسائل ایمنی و اچ‌اس‌ایی آغاز شد.

مدیر منطقه اصفهان شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه اصفهان تصریح کرد: در این عملیات یک خط اتوبان خاک‌برداری شد و محل نشت با استفاده از دستگاه نشت‌یاب در ضلع جنوبی بلوار شناسایی و اقدام‌های لازم برای تعمیر اساسی خط و تغییر لوله کل محل حادثه انجام شد.

اورنگی ضمن قدردانی از همکاری مسئولان استانی با شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت برای اجرای عملیات حفاری گفت: هماهنگی با فرمانداری شهرستان، پلیس راهنمایی و رانندگی، نیروی انتظامی و مقام‌های اجرایی شهرستان خمینی‌شهر برای حفاری در محل حادثه به‌سرعت انجام شد و امیدواریم این عملیات تا پایان هفته جاری یا سرانجام روز شنبه هفته آینده به پایان برسد.

وی با تأکید بر تعویض لوله محل دچار نشتی شده در نخستین فرصت ممکن افزود: لوله‌ها تأمین شده است، اما با توجه به اینکه بلوار الغدیر در ورودی اصفهان از سمت غرب در نجف‌آباد قرار گرفته است، یک‌سری ملاحظات نظیر تردد زیاد و بار ترافیکی در بلوار یادشده وجود دارد که امیدواریم تا چند روز آینده این عملیات پایان یابد.

مدیر منطقه اصفهان شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت بیان کرد: با توجه به اینکه نشتی به‌صورت سوزنی و جزئی بوده، خوشبختانه آلودگی زیستمحیطی نداشته است.

کد خبر 460833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =