سرمایه‌گذاری وزارت نفت دولت سیزدهم برای کاهش تنش‌های آبی در مناطق محروم

اجرای طرح‌های آبفا از سوی مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز شرکت ملی نفت ایران برای کمک به رفع تنش‌های آبی در نقاط مختلف کشور در آستانه هفته دولت تشریح شد.

به گزارش شانا، مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز شرکت ملی نفت ایران، به‌عنوان متولی سیاست‌های مسئولیت اجتماعی وزارت نفت، رفع دغدغه مردم مناطق محروم و کم‌برخوردار به‌ویژه ساکنان همجوار تأسیسات وزارت نفت را وظیفه و دغدغه اصلی خود می‌داند. در چند سال اخیر با رخ‌داد تغییرات اقلیمی در منطقه، برخی مناطق کشور دچار تنش‌های آبی شدند که از همین رو وزارت نفت نیز وظیفه خود می‌داند برای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی برای رفع این معضل، در کنار مردم باشد.

بر همین اساس بخش مهمی از بودجه مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت در چند سال اخیر به حوزه آبفا اختصاص یافته است، در دولت سیزدهم با توجه به مردمی بودن اهداف دولت، رفع تنش‌های آبی به‌ویژه در مناطق کم‌برخودار محور نشست‌ها و پیگیری دولت از وزارت نفت شد.

مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز با تمرکز بر این موضوع در سالی که نزولات آسمانی شرایط خوبی نداشت، به‌ویژه در ماه‌های گرم سال، بعضی از فعالیت‌ها را در اولویت قرار داد که در آستانه هفته دولت به‌مرور این این اقدام‌ها پرداختیم.

از جمله اقدام‌هایی که در اولویت مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز در نقاط مختلف کشور قرار گرفت می‌توان به کمک به رفع مشکل آب شرب، توسعه شبکه فاضلاب، احداث مخزن و شبکه آب‌رسانی، حفر چاه‌های دستی و برق‌رسانی به آنها، نصب و تجهیز ایستگاه پمپاژ، خرید دستگاه‌های کلرزنی، بازسازی و اصلاح شبکه آب‌رسانی و کمک به ایجاد شبکه تأمین و توزیع آب اشاره کرد.

در استان خوزستان که بیشترین تکالیف در حوزه آبفا در کل کشور را به خود اختصاص داده است، در سه روستای ایذه، مناطق باغلمک، کنجیگان، شله‌زار ۱ و ۲، خرمشهر، رگ‌تراز، مسجدسلیمان، ۴۰ روستای هفتکل، بیدروبه دودانگه، ثارالله، شاه غالب، مشهد، اسلام‌آباد، بخش مرکزی امامزاده شیرعلی، قالندها، حضرت علی، آسیاب و کوی یاسر قرار است با اعتباری بالغ بر ۴۸۸ میلیارد و ۹۳ میلیون ریال، طرح‌های مختلفی از جمله احداث مجتمع آبرسانی‌، خرید دستگاه کلرزنی گازی، کمک به آب‌رسانی و بازسازی، نوسازی، اصلاح شبکه آب‌رسانی طرح‌های آبفا اجرا شود.

در استان بوشهر در مناطق خارک، چاهه، علی‌آباد و باغ شیخ در مجموع با اعتبار ۹۸ میلیارد ریال طرح‌های آبفا شامل کمک به احداث مخزن و خط انتقال آب در دستور کار این مدیریت قرار گرفت.

بر همین اساس در استان ایلام در مناطق پاکل، چنار، زیفل، دولگل و چم‌آب در مجموع با اعتبار ۶۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال طرح‌های آبفا برای کمک به رفع مشکل آب شرب اجرا می‌شود.

در استان خراسان رضوی در منطقه نفتی و گازی سرخس شامل مناطق بالندر، استاج، کروج، تکروک سفلی، کج‌النگ، بریلی، درخت بید و لردولوک در مجموع با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال طرح‌های احداث مخزن، حفر چاه دستی، برق‌رسانی، احداث اتاقک کلریناتور، لوله‌گذاری، نصب انشعاب‌ها، نصب و تجهیزات پمپاژ و اجرای هیدروکلریناتور تکلیف شده است.

در استان خراسان جنوبی، در شهرستان بیرجند یک طرح تکمیل شبکه فاضلاب با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال قرار است از سوی مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز اجرا شود.

در استان سیستان و بلوچستان نیز قرار است در مناطق کم‌برخوردار پادیک، جکیگور، بندینی و پسکوه، با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال طرح‌هایی با موضوع اجرای تأسیسات آب آشامیدنی و تکمیل تأسیسات آب آشامیدنی اجرا شود.

کد خبر 460950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =