سازندگان داخلی افزون بر تأمین نیازهای داخل باید نگاه صادراتی داشته باشند

وزیر نفت از تجهیزات سرچاهی (Well Head) با فشار کاری ۱۵ هزار پام به‌عنوان یک تجهیز مهم و تأثیرگذار نام برد و گفت: نگاه سازندگان داخلی افزون بر تأمین نیازهای داخلی، صادرات هم باشد.

به گزارش خبرنگار شانا، جواد اوجی امروز (سه‌شنبه، یکم شهریورماه) در آیین رونمایی از تجهیز جدید سرچاهی با فشار کاری ۱۵ هزار پام (پوند بر اینچ مربع) با بیان اینکه خدا را شاکرم که امروز شاهد افتتاح و بهره‌برداری یکی از تجهیزات های‌تک (فناوری بالا) و پیچیده صنعت نفت در بخش سرچاهی با فشار ۱۵ هزار پام هستیم، اظهار کرد: این تجهیز در بحث تأسیسات سرچاهی بسیار مهم و تأثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه تعداد معدودی از کشورهای دنیا توانایی ساخت این تجهیز را دارند و ما پیش از این مجبور بودیم این تجهیز را وارد کشور کنیم، افزود: خوشبختانه با حمایت آقای بیات (رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت) از مجموعه وتکو و سفارش شرکت ملی نفت ایران برای نیاز پنج سال این شرکت، شاهد ساخت این تجهیز کلیدی از سوی یک شرکت دانش‌بنیان هستیم.

وزیر نفت با بیان اینکه دوستان قول دادند نگاهشان برای ساخت این‌گونه تجهیزات صنعت نفت افزون بر تأمین نیازهای داخلی، صادراتی باشد، تصریح کرد: کشورهای همسایه ما به‌ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس که نفت‌خیز و گاز خیز هستند به این‌گونه تجهیزات نیاز دارند و فرصت خوبی است که سازندگان ما وارد این بازارها شوند.  

اوجی اظهار امیدواری کرد چند قلم تجهیز مورد نیاز در بحث حفاری هم از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور و در همین دولت ساخته و کشور در این زمینه خودکفا شود.

تجهیزات سرچاهی با فشار کاری ۱۵ هزار پام جزو اقلام ضروری پروژه ده‌گانه وزارت نفت بوده که بر اساس تولید دانش‌بنیان برای نخستین‌بار در کشور و منطقه ساخته شده است، این تجهیز برای تأمین نیاز چاه‌های خامی میدان مارون مناطق نفت‌خیز جنوب و دیگر طرح‌های مرتبط مورد بهره‌برداری و آزمون قرار گرفته است.

کد خبر 460955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =