تخصیص بخشی از سرمایه‌های صندوق بازنشستگی نفت به تولید تجهیزات دانش‌بنیان

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت گفت: بخش قابل توجهی از سرمایه‌های صندوق بازنشستگی صنعت نفت به موضوع تولید قطعات و تجهیزات دانش‌بنیان در این صنعت هدایت شده است.

به گزارش خبرنگار شانا، عبدالحسین بیات امروز (سه‌شنبه، یکم شهریورماه) در آیین رونمایی از تجهیزات سرچاهی با فشار کاری ۱۵۰۰۰ پوند بر اینچ‌مربع (PSI) در شهرک صنعتی شمس‌آباد تهران در جمع خبرنگاران درباره حمایت صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: ما بخش قابل‌توجهی از سرمایه‌های خود را به موضوع تولید قطعات و تجهیزات دانش‌بنیان صنعت نفت هدایت کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه صندوق بازنشستگی صنعت نفت بیش از ده‌ها شرکت دانش‌بنیان دارد، افزود: این شرکت‌ها می‌توانند در توسعه میدان‌های نفتی کارهای دانش‌بنیانی صنعت نفت را انجام دهند، همچنین این توانانمندی را نیز دارند که ساخت قطعات صنعت نفت را نیز انجام دهند.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت تصریح کرد: ما باید سرمایه‌ها را چه در بحث‌ توسعه میدان و چه در بخش‌های تجهیزات، امکانات و قطعاتی که مورد نیاز توسعه میدان‌های نفت، گاز و حتی صنعت پتروشیمی است به سمت تامین نیازهای صنعت نفت هدایت کنیم.

بیات اظهار کرد: امسال ۳ نمونه از این موارد (ساخت تجهیزات) را ما رونمایی کردیم و امروز هم تجهیزات سرچاهی رونمایی شد که برای نخستین بار در خاورمیانه ساخته شده است.

وی گفت: بخش عمده‌ای از سرمایه‌های صندوق بازنشستگی نفت همچنان پشت سر شرکت‌های دانش‌بنیان است تا این صنعت بیش از پیش بومی‌سازی و داخلی‌سازی شود.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت افزود: ما در بعد توجه به بازنشستگان صنعت نفت نیز کارهای خوبی انجام داده‌ایم.

کد خبر 460959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =