خوزستان جایگاهی ویژه‌ای در معادلات اقتصادی کشور دارد

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر خوزستان با بیان اینکه امروز فعالیت‌های اقتصادی و نفتی در مرزهای کشور انجام می‌شود و این مهم تداوم خواهد یافت، گفت: استان خوزستان از بُعد اقتصادی جایگاه ویژه‌ای دارد و بخشی از اقتصاد کشور در این استان ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا از اهواز، سردار حسن شاهوارپور امروز (جمعه، چهارم شهریورماه) در آیین رسمی آغاز عملیات اجرایی طرح‌های‌ توسعه‌ای وزارت نفت و افتتاح پروژه‌های مسئولیت اجتماعی هم‌زمان با هفته دولت گفت: یکی از توقعات مردم این است که اقدام‌های دولت را سریع‌تر مشاهده کنند ما هم به‌عنوان مجموعه نیروهای مسلح خوشحالیم که این اقدام‌ها دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه استان خوزستان جایگاه ویژه‌ای در معادلات اقتصادی کشور دارد، افزود: استان خوزستان از بعد اقتصادی جایگاهی ویژه‌ دارد و بخشی از اقتصاد کشور در این استان ایجاد می‌شود. جمعیت و مردم بزرگی دارد و وسعت آن بسیار زیاد است. همچنین این استان بیش از ۵۵۰ کیلومتر مرز با کشور همسایه عراق دارد و دارای ظرفیت‌های بسیاری است.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر خوزستان تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌ها در بخش اقتصادی موضوع امنیت است. امروز در کشورهای همسایه و بسیاری از کشورهایی که نفت دارند یا به‌صورت مستقیم و یا باواسطه توسط آمریکا و اروپا این نفت استخراج می‌شود و یا به قیمت ارزان و یا رایگان این نفت فروخته می‌شود، حتی تا آفریقا و لیبی نیز این اتفاق افتاده است.

شاهوارپور ادامه داد: امروز در خوزستان به برکت خون شهیدان والامقام، فعالیت‌های نفتی در این منطقه انجام می‌شود. منطقه هورالعظیم و دیگر مناطقی که امروز مجموعه‌های نفتی و پتروشیمی در آن فعالیت می‌کنند شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرده‌اند. جمعیتی بالغ بر دوسوم شهدای دفاع مقدس و نزدیک ۱۴۰ هزار شهید ما در نقطه نقطه این مناطق تقدیم انقلاب اسلامی شده‌اند و تنها ۲۴ هزار شهید اختصاصاً مربوط به استان خوزستان است.

وی به نقش مرزداران و مرزنشینان به‌ویژه در دشت آزادگان، آبادان و خرمشهر در همان روزهای آغازین جنگ تحمیلی اشاره و اظهار کرد: این مردم در زمان جنگ تحمیلی در مقابل رژیم تا دندان مسلح صدامی ایستادند و شهدای زیادی را تقدیم کردند.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر خوزستان گفت: امروز کارهای زیادی توسط نظام جمهوری اسلامی در کل کشور به‌ویژه استان خوزستان انجام شده است، اما تا وضع مطلوب فاصله داریم. یکی از بحث‌های که باید به آن توجه شود موضوع زیرساخت‌های امنیت است که در حوزه مسئولیت اجتماعی باید با شدت بیشتری پیگیری شود.

شاهوارپور افزود: ما در حوزه‌های مختلف از جمله مناطق محروم و آب‌رسانی فعالیت می‌کنیم که توقع داریم این ریل دنبال شود، همچنین مسائل مربوط به محیط زیست باید پیگیری شوند.

وی اظهار کرد: فعالیت‌های اقتصادی و نفتی امروز در مرزهای کشور انجام می‌شود و البته این مهم تداوم خواهد یافت.

کد خبر 461066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =