اجرای ۹۱ برنامه پروژه‌محور حوزه اچ‌اس‌ئی در شرکت ملی گاز ایران

رئیس امور بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌ئی) شرکت ملی گاز ایران از اجرای ۹۱ برنامه پروژه‌محور این حوزه در صنعت گاز خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، غلامرضا بهمن‌نیا با گرامیداشت هفته دولت، اهم عنوان‌های عملکرد اچ‌اس‌ئی این شرکت در سال نخست دولت سیزدهم را در پنج حوزه بهداشت، ایمنی، محیط زیست، پدافند غیرعامل و برگزاری دوره‌های آموزشی و ارزیابی عملکرد قابل دسته‌بندی اعلام و اظهار کرد: چشم‌انداز ما دستیابی به الگویی ممتاز در عملکرد متوازن و توسعه پایدار نظام مدیریت اچ‌اس‌ئی وزارت نفت در بالاترین سطح استاندارد و در تراز جهانی و همگام با افق ترسیمی در دورنمای صنعت نفت و گاز ایران است.

وی با اشاره به نقشه راه و راهبرد اچ‌اس‌ئی شرکت ملی گاز ایران گفت: از جمله سیاست‌های این امور، مدیریت اثربخش خطرهای بهداشت، ایمنی و محیط زیست در چرخه حیات پروژه‌ها و عملیات صنعت گاز است، به همین دلیل در این مدت، ۹۱ برنامه پروژه‌محور در شرکت ملی گاز ایران و شرکت‌های تابع در حوزه‌های مربوطه عملیاتی شده است.

رئیس اچ‌اس‌ئی شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: در حوزه بهداشت، استمرار مقابله کووید-۱۹ در سطح شرکت ملی گاز ایران با ابلاغ سیاست‌های سختگیرانه برای تشدید اقدام‌های پیشگیرانه مقابله با کرونا در آستانه موج هفتم ناشی از شیوع سویه‌های جدید این بیماری به ستاد و شرکت‌های تابع از مهم‌ترین اقدام‌ها در این زمینه است.

بهمن‌نیا اقدام‌های اچ‌اس‌ئی در حوزه ایمنی را معطوف به بازنگری و ابلاغ مجموعه مقررات نظام پروانه‌های کار در سطح شرکت انتقال گاز، مهندسی و توسعه گاز و شرکت‌های گاز استانی در سال ۱۴۰۰، برنامه‌ریزی برای آموزش نیروها و پیگیری اجرای آن همچنین بازنگری و ابلاغ مجموعه یادشده برای شرکت‌های پالایشی اعلام کرد.

وی درباره اقدام‌های این امور در حوزه محیط زیست نیز گفت: پیگیری و راهبری کمیته پروژه‌های محیط زیستی منطقه پارس جنوبی، پروژه تعیین ضرایب انتشار گازهای گلخانه‌ای در شرکت‌های گاز استانی و شرکت انتقال گاز، ارائه پیشنهاد جایگزینی تانکر به جای بشکه در فرآیند مصرف ماده بودارکننده گاز طبیعی و سیاست‌گذاری پیگیری احداث سوله‌های مدیریت پسماند در این حوزه، در یک‌ سال اخیر انجام شده است.

رئیس اچ‌اس‌ئی شرکت ملی گاز ایران چهارمین حوزه عملکرد این امور را برگزاری دوره‌های آموزشی و ارزیابی عملکرد دانست و افزود: با همکاری واحد آموزش و تجهیز نیروی انسانی ستاد و به‌دلیل شرایط حاکم از منظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، سعی شد دوره‌های آموزشی اولویت‌دار ضبط شود و طی این مدت، برای استفاده همکاران در سامانه آموزش مجازی شرکت ملی گاز ایران (LMS) در دسترس عموم قرار گیرد.

بهمن‌نیا، حوزه پدافند غیرعامل را پنجمین حوزه عملکرد اچ‌اس‌ئی برشمرد و از استخراج و ابلاغ الزام‌های پدافند غیرعامل طی این مدت، برای شرکت‌های تابع و به‌صورت پایلوت خبر داد که به این ترتیب، ابلاغ الزام‌های پدافند غیرعامل در شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد، خطوط لوله و تأسیسات تقویت فشار منطقه ۲ و شرکت گاز استان هرمزگان انجام شده است.

وی در پایان درباره حوزه پدافند غیرعامل نیز تصریح کرد: به‌منظور برنامه‌ریزی برای برگزاری رزمایش‌های پدافند غیرعامل و مدیریت بحران با هماهنگی سازمان پدافند غیرعامل کشور، تنظیم ۳۷ موافقت‌نامه با این سازمان، برگزاری ۴۰۴ رزمایش در سه ماه نخست سال، برگزاری چهار نشست با مجید چگنی، معاون وزیر نفت در امور گاز و مدیران ستادی، همچنین برگزاری ۸۳۳ نشست کمیته مدیریت بحران در همه شرکت‌های تابع در این بازه زمانی انجام شده است.

کد خبر 461138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =