نگرانی واشینگتن از افزایش قیمت‌های انرژی در پی تحریم نفت روسیه

معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا اظهار کرد: ما بسیار نگرانیم که با کاهش دسترسی جهان به نفت‌خام روسیه قیمت‌ها افزایشی شدید را تجربه کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از دهلی‌نو، والی آدیمو روز جمعه (چهارم شهریورماه) گفت: ایالات متحده مذاکرات سازنده‌ای با مقام‌های هندی درباره پیشنهاد اعمال سقف قیمتی برای محموله‌های نفت خام روسیه داشته است.

هند و چین پس از آغاز تنش‌های مسکو - کی‌یف خرید نفت از روسیه را به‌دلیل ارائه تخفیف‌ افزایش داده‌اند، در حالی که تحریم‌های غرب اکنون تورم جهانی را به بالاترین سطح در سال‌های اخیر رسانده و به درآمد شرکت‌های اروپایی و آمریکایی مرتبط با تجارت نفت روسیه آسیب رسانده است.

معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در جمع خبرنگاران در دهلی‌نو گفت: گفت‌وگویی بسیار سازنده با همتایان هندی درباره پیشنهاد سقف قیمتی برای محموله‌های وارداتی نفت خام روسیه داشتیم، در عین حال مذاکراتی گسترده با واردکنندگان نفت بخش خصوصی هند انجام شد.

هدف کشورهای عضو گروه هفت که طرح اعمال سقف قیمتی برای محموله‌های نفت خام روسیه را نخستین بار مطرح کردند این است که تا پنجم دسامبر امسال (۱۴ آذرماه)، زمانی که تحریم‌های اتحادیه اروپا واردات محموله‌های دریایی نفت خام روسیه را ممنوع می‌کند، سازوکاری برای قیمت بشکه‌های نفت خام صادراتی روسیه برقرار کند.

آدیمو با اشاره به اینکه پیشنهاد اعمال سقف قیمتی برای کاهش درآمدهای نفتی روسیه مطرح شده است، گفت: ما بسیار نگران هستیم که در پنجم دسامبر ما شرایطی خواهیم داشت که دسترسی جهانی به نفت خام روسیه کاهش می‌یابد و این شرایط سبب افزایش قیمت‌ها می‌شود.

کد خبر 461153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =