خط تولید کاتالیست‌های پالایشگاهی با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری افتتاح شد

هم‌زمان با هفته دولت و با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری نخستین خط تولید کاتالیست‌های پالایشگاهی توسط یک شرکت دانش‌بنیان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش شانا به نقل از معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، سورنا ستاری دیروز (شنبه، پنجم شهریورماه) هم‌زمان با هفته دولت، خط تولید کاتالیست‌های کراکینگ نفت سنگین RFCC و کربن‌زدای FCC را افتتاح کرد.

وی در این آیین با بیان اینکه توانمندی در تولیدات ایران‌ساخت و بی‌نیازی از واردات، با طراحی و اجرای خطوط تولید مبتنی بر نیازهای بومی محقق می‌شود، گفت: تحقق این طرح فناورانه بیش از یک دهه زمان برد، اما خوشبختانه اکنون این کار با بیش از ۷۰ درصد بومی‌سازی به نتیجه رسیده است تا یکی از پیچیده‌ترین و فناورانه‌ترین نیازهای کشور را پاسخ دهد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با اشاره به رفع وابستگی و بی‌نیازی از واردات با راه‌اندازی این خط تولید افزود: ویژگی مهم این خط تولید، ایران‌ساخت بودن بخش قابل توجهی از آن است که امکان ارتقا، توسعه و تولید محصولات پیشرفته را فراهم می‌کند.

ستاری با بیان اینکه تولید محصولات ایران‌ساخت با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان میسر شده است، تصریح کرد: همواره به کارآفرینان غبطه می‌خورم، زیرا چراغ خانه تعداد قابل توجهی از هم‌وطنان را روشن می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه معاونت علمی و فناوری از ایجاد زیرساخت‌های تولید محصولات راهبردی و بار نخست حمایت می‌کند، اظهار کرد: امیدوارم همچنان این نوآوری‌ها ادامه داشته باشد، زیرا نوآوری برای تولید محصولات راهبردی و توسعه فناوری‌های جدید، ضرورتی اساسی است.

کد خبر 461160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =