آغاز عملیات گازرسانی به ۸۸ روستا و ۴۵۰ واحد صنعتی در فارس

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس از آغاز عملیات گازرسانی به ۸۸ روستا و ۴۵۰ واحد صنعتی با اعتباری بالغ بر ۱۰۱۶ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا، علی‌اکبر میدانشاهی امروز (یکشنبه، ششم شهریورماه) در آیین بهره‌برداری و آغاز عملیات طرح‌های گازرسانی در هفته دولت که در محل ساختمان مرکزی شرکت ملی گاز ایران به‌صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: استان فارس با وجود قدمت ۵۸ ساله و نخستین شهر دارای گاز، جزو استان‌های کم‌برخودار در این زمینه است؛ هم‌اکنون از ۱۱۶ شهر استان ۱۱۰ شهر و از ۷ هزار و ۵۵۵ صنعت استان تنها ۵ هزار و ۸۴۰ صنعت از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

وی از عزم جدی برای پایان گازرسانی در استان فارس در دو سال آینده مشروط به حمایت مجلس و اختصاص بودجه مناسب خبر داد و گفت: نقش گاز در توسعه استان (فارس) و نقش استان در توسعه کشور بسیار حائز اهمیت است.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس با بیان اینکه امروز ۲ شهر، ۸۴ روستا و ۳۵۰ طرح صنعتی با اعتباری بالغ بر ۱۳۶۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد که از محل آن ۱۴ هزار و ۵۰۰ خانوار تحت پوشش قرار می‌گیرند، تصریح کرد: همچنین عملیات گازرسانی به ۸۸ روستا و ۴۵۰ واحد صنعتی با ۱۰۱۶ میلیارد تومان اعتبار امروز آغاز می‌شود.

میدانشاهی با اشاره به اینکه با مجموعه سرمایه‌گذاری انجام شده (۲۳۷۶ میلیارد تومان) ۳۸ میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی جایگزین و ۸ هزار اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود، ادامه داد: با انجام این اقدام‌ها، ضریب بهره‌مندی شهری استان فارس به ۹۲.۴ درصد و ضریب بهره‌مندی روستایی به ۹۳.۸ درصد می‌رسد.

وی با یادآوری اینکه استان فارس به‌عنوان استان معین در گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان نقش‌ مهمی ایفا کرده است، گفت: هم‌اکنون کارخانه سیمان خاش تکمیل شده است و شهر اسماعیل‌آباد و ۱۱۳ روستا در استان سیستان و بلوچستان با پیشرفت ۸۵ درصدی در حال اجراست.

جواد اوجی، وزیر نفت پس از پایان سخنان مدیرعامل شرکت گاز استان فارس و قدردانی از مسئولان و مدیرانی استانی، فرمان آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به ۸۸ روستا و ۴۵۰ روستا را صادر کرد.

کد خبر 461220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =