واحد نخست طرح سیکل ترکیبی نیروگاه متمرکز پارس جنوبی با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات افتتاح شد

واحد نخست پروژه سیکل ترکیبی نیروگاه متمرکز پارس جنوبی با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات و سرمایه‌گذاری بیش از ۴۵۰ میلیون یورو صبح امروز (دوشنبه، هفتم شهریورماه) با حضور وزیر نفت به‌طور رسمی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به عسلویه، نیروگاه سیکل ترکیبی بعثت، به‌منظور تأمین کمبود تولید انرژی الکتریکی مورد نیاز پالایشگاه‌های مستقر در منطقه کنگان مربوط به فازهای ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۹، ۲۲-۲۴، مجتمع پالایشگاهی سیراف، همچنین افزایش پایداری شبکه برق شرکت نفت و گاز پارس در منطقه عسلویه و کنگان و در مجاورت نیروگاه گازی متمرکز ساخته شده، اجرای این طرح در قالب قرارداد EPC به شرکت فراب به‌عنوان پیمانکار اصلی واگذار شده است.

این نیروگاه به ظرفیت ۴۸۰ مگاوات در بخش توسعه نیروگاه متمرکز بعثت اجرا می‌شود و شامل سه بلوک سیکل ترکیبی به ظرفیت تولید برق هر بلوک ۱۶۰ مگاوات در شرایط ISO است و فروردین‌ماه امسال نخستین واحد بخار این نیروگاه با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات عملیاتی شده است.

واحد نخست پروژه سیکل ترکیبی نیروگاه متمرکز پارس جنوبی با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات و سرمایه‌گذاری بیش از ۴۵۰ میلیون یورو و ۲۳۴ هزار دلار و مبلغ  ۳۶۵ میلیارد ریال اجرا شده است.

بازده نیروگاه بعثت پارس جنوبی با احداث بخش سیکل ترکیبی از حدود ۳۰ درصد به حدود ۵۳ درصد می‌رسد و با تکمیل هر سه واحد سیکل ترکیبی، در مجموع ظرفیت مجموعه سیکل ترکیبی و بخش گازی به ۱۵۰۰ مگاوات می‌رسد.

با اجرای کامل طرح نیروگاه سیکل ترکیبی، زمینه اشتغال ۳۵۰ نفر نیروی انسانی به‌صورت پایدار فراهم می‌شود.

به گزارش شانا، جواد اوجی، وزیر نفت صبح امروز (دوشنبه، هفتم شهریورماه) در رأس هیئتی و در یک سفر یک روزه برای افتتاح و دستور آغاز عملیات اجرایی چند طرح وارد عسلویه شد.

کد خبر 461247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =