دانش مرکاپتان‌زدایی از میعانات گازی به همت متخصصان ایرانی بومی شد

وزیر نفت با بیان اینکه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در تکمیل طرح شیرین‌سازی و مرکاپتان‌زدایی میعانات گازی فازهای ۲ و ۳ پارس‌جنوبی نقش کلیدی داشت، گفت: به‌همت پژوهشگاه صنعت نفت و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا به‌عنوان پیمانکار طرح، دانش مرکاپتان‌زدایی میعانات گازی در کشور بومی شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به عسلویه، جواد اوجی در آیین بهره‌برداری رسمی از واحد شیرین‌سازی و مرکاپتان‌زدایی میعانات گازی فازهای ۲ و ۳ پارس‌جنوبی که دقایقی پیش با حضور وزیر نفت (هفتم شهریورماه) در عسلویه انجام شد، با بیان اینکه ظرفیت شیرین‌سازی میعانات گازی کشور با این طرح ۸۰ هزار بشکه افزایش یافت، گفت: بزرگ‌ترین مزیت این طرح بومی‌سازی دانش مرکاپتان‌زدایی میعانات گازی در کشور است و ان‌شاءالله در این زمینه خودکفا می‌شویم.

وی با بیان اینکه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) به‌عنوان پیمانکار طرح در بومی‌سازی این دانش نقش کلیدی داشت، گفت: میعانات گازی شیرین ارزش افزوده بالاتری دارد و فروشش در داخل و بازار بین‌الملل راحت‌تر است.

وزیر نفت افزود: به همت شرکت ملی نفت ایران و شرکت نفت و گاز پارس و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به‌عنوان پیمانکار این طرح به‌دست توانمند ایرانی ساخته شد.

اوجی در پایان گفت: حمایت‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی اجرای این طرح را سرعت بخشید که جای قدردانی و تشکر دارد.

وزیر نفت صبح امروز در رأس هیئتی برای سفری یک روزه به‌منظور بهره‌برداری رسمی از بلوک نخست نیروگاه ۴۸۰ مگاواتی سیکل ترکیبی عسلویه، بهره‌برداری از طرح مرکاپتان زدایی میعانات کازی فاز ۲ و ۳ پارس جنوبی، دستور آغاز عملیات اجرایی و افتتاح چند طرح عمرانی دیگر وارد عسلویه شد.

کد خبر 461293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =