افزایش انعطاف‌پذیری عملیاتی در پالایشگاه‌های پارس جنوبی

مجری طرح خطوط لوله بین‌پالایشگاهی پارس جنوبی از افزایش انعطاف‌پذیری عملیاتی و جلوگیری از توقف تولید در پالایشگاه‌های سایت ۲ پارس جنوبی با اجرای خط لوله انتقال میعانات گازی پالایشگاه‌های پارس جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به عسلویه، علی‌اصغر صادقی امروز (دوشنبه، هفتم شهریورماه) در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نفت در عسلویه به ارائه توضیحاتی درباره پروژه خط انتقال میعانات گازی سایت ۲ به ۱ پارس جنوبی پرداخت.

وی با بیان اینکه این طرح به‌منظور افزایش انعطاف‌پذیری عملیاتی و جلوگیری از توقف تولید از میدان و پالایشگاه‌های سایت ۲ پارس جنوبی اجرا  شده است، اظهار کرد: بر این اساس فعالیت‌های مهندسی، تأمین کالا، اجرا و راه‌اندازی خط لوله مذکور در قالب قراردادی EPC به ارزش ۱۲ میلیون یورو و ۱۶۰۰ میلیارد ریال در بازه زمانی ۱۳ ماهه به شرکت ایران آروین واگذار شده است.

مجری طرح خطوط لوله بین‌پالایشگاهی پارس جنوبی با بیان اینکه پس از استقرار دولت سیزدهم و با حمایت و پشتیبانی وزیر نفت فعالیت‌ها در اجرای این طرح سرعت گرفت، افزود: خردادماه امسال بهره‌برداری آزمایشی از این طرح آغاز شده است.  

صادقی با اشاره به اینکه صددرصد فعالیت‌های مهندسی، تأمین، اجرا و راه‌اندازی این خط لوله از سوی  مهندسان، کارشناسان و کارگران ایرانی صورت گرفته است، گفت: فارغ از نفرات شاغل در کارخانه‌های تولیدی مربوطه، به‌صورت روزانه حدود ۵۰۰ نفر نیروی انسانی در اوج فعالیت‌های کاری در کارگاه پروژه مذکور مشغول به‌کار بوده‌اند.

وی تصریح کرد: با بهره‌برداری از این خط لوله در هزینه انتقال میعانات گازی سایت ۲ نیز صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای رقم خواهد خورد.

به گزارش شانا، جواد اوجی، وزیر نفت صبح امروز در رأس هیئتی و در یک سفر یک روزه برای افتتاح و دستور آغاز عملیات اجرایی چند طرح وارد عسلویه شد.

کد خبر 461317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =