۱۸۴ هزار میلیون مترمکعب گاز در مجتمع پارس جنوبی فرآورش شد

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام کرد که از ابتدای مردادماه پارسال تا پایان تیرماه امسال و در سال نخست فعالیت دولت سیزدهم، مقدار تولید گاز طبیعی شیرین ارسالی به خط سراسری، ۱۸۴ هزار میلیون مترمکعب بوده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، احمد باهوش با اشاره به هفته دولت گفت: مجتمع گاز پارس جنوبی در دوره یک‌ساله دولت سیزدهم با توجه به تأکیدهای مقام عالی وزارت، همچنین مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، اقدام‌های بسیار حیاتی و کلیدی برای افزایش توان تولید، فرآورش گاز و محصولات جانبی انجام داده است.

>>> بیشتر بخوانید؛

صنعت گازِ دولت سیزدهم و اقدام‌های ماندگار برای توسعه ایران

تولید و صادرات محصولات جانبی پالایشگاه‌های پارس جنوبی افزایش می‌یابد

وی با اشاره به مقدار تولید اتان در یک سال اخیر ادامه داد: در این بازه زمانی ۳۱ میلیون تن گاز اتان تولید شده که این مقدار برای مصرف پتروشیمی‌های منطقه پارس جنوبی به خط هدر (Header) اتان تزریق شده است.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به تمرکز این مجموعه بر تأمین پایدار امنیت انرژی کشور تصریح کرد: همچنین طی یک سال فعالیت دولت سیزدهم، بیش از ۲۵۱ میلیون بشکه میعانات گازی تولید شده است که این مقدار نقش بسیار مهمی در اقتصاد کشور دارد.

باهوش همچنین با اشاره به توان بالای متخصصان و کارکنان مجتمع و استفاده از اقدام‌های نوآورانه که سبب رشد تولید محصولات جانبی می‌شود، بیان کرد: تولید گاز مایع (ال‌پی‌جی) شامل پروپان و بوتان تولیدی مجتمع گاز پارس جنوبی ۴ میلیون و ۷۳۱ هزار تن و گاز ترش تولیدی مجتمع نیز حدود ۲۰ هزار و ۵۴۰ میلیون استاندارد مترمکعب بوده که نزدیک به ۳۵ درصد آن در ۴ ماه نخست ۱۴۰۱ تولید شده است.

کد خبر 461330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =