۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱
  • کد خبر: 461441
تراز مالی شرکت ملی حفاری مثبت شد

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: با انجام تمهیدها و اصلاح نرخ دکل/ روز، تراز مالی این شرکت پس از پنج سال مثبت شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، حمیدرضا گلپایگانی در آیین قدردانی از کارمندان نمونه شرکت، با گرامیداشت هفته دولت و بزرگ‌داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و ارج‌نهادن به خدمات دولت‌مردان، افزود: این شرکت در یک سال گذشته در ابعاد مختلف شاهد جهش‌هایی بوده است که سبب توفیق‌های چشمگیری برای سازمان شد.

وی به اصلاح قراردادها با شرکت‌های متقاضی خدمات حفاری اشاره و اظهار کرد: پایین‌بودن نرخ خدمات حفاری در سال‌های اخیر و متوازن نبودن درآمدها و هزینه‌ها سبب شد که شرکت نتواند اهداف توسعه‌ای موردنظر خود را به‌موقع محقق سازد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: با بهبود وضع تراز مالی و اهتمام ویژه مدیران ارشد شرکت ملی نفت ایران و دولت سیزدهم به این صنعت راهبردی، بازسازی و نوسازی دستگاه‌های حفاری خشکی و دریایی شرکت در دستور کار قرار گرفته است.

گلپایگانی در همین ارتباط توضیح داد: با بررسی‌های کارشناسی، دکل‌های حفاری روزآمدسازی و دکل‌هایی که قابلیت بازسازی ندارند از رده خارج و دستگاه‌های جدید جایگزین ‌آن‌ها خواهد شد.‌

وی به‌کارگیری دستگاه‌های حفاری از ۵۶ دستگاه در مرداد ماه پارسال به ۶۴ دستگاه در زمان حاضر را یادآور شد و افزود: با جایگزین کردن دکل‌های دریایی شرکت شاهد تحول عظیم در حفاری در آب‌های خلیج‌فارس خواهیم بود و در بخش خشکی نیز در اجرای پروژه‌ها در زمان مقرر شتاب‌بخشی می‌شود.‌

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: با توجه به‌اینکه این شرکت به‌صورت خودگردان از محل درآمدهای حاصل از ارائه خدمات، هزینه‌های جاری و سرمایه‌ای خود را تأمین می‌کند، طرح‌های ویژه‌ای در مراحل بررسی نهایی است که اجرایی شدن آنها زمینه چابکی‌، افزایش بهره‌وری و کیفیت خدمات و سرعت‌بخشیدن در انجام کارها و منتفع‌شدن کارکنان که برای رشد و اعتلای شرکت تلاش مضاعف دارند را فراهم می‌آورد.

گلپایگانی همچنین توجه به منابع انسانی به‌عنوان ارزشمندترین سرمایه سازمان را مورد تأکید قرارداد و گفت: اقدام‌ها برای بالابردن سطح آموزش‌های تخصصی و عمومی، پرداخت به‌موقع حقوق و مزایا، رسیدگی به مشکلات معیشتی و کاهش فاصله زمانی بین دریافت اسناد و پرداخت مطالبات پیمانکاران از دستاوردهای یک سال اخیر برای کارکنان است.

 وی با قدردانی از تلاش‌های تمامی کارکنان شرکت که نقش اساسی در تولید ایفا می‌کنند، افزود: کارکنان این سازمان همگی نمونه هستند و در ردیف سختکوش‌ترین کارکنان صنعت نفت به‌شمار می‌آیند.

 مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران به‌ویژگی‌ها و شاخص‌های کارکنان نمونه اشاره و اظهار کرد: این شرکت به‌عنوان نخستین مولود اقتصادی انقلاب اسلامی متعلق به مردم و در خدمت مردم است و کارکردن در آن موجب افتخار است.

گلپایگانی مسئولیت پذیری، امانتداری، انجام کار با برنامه، نظم و انضباط، پیگیری کارها تا حصول نتیجه، ارائه راهکار برای رفع چالش‌ها و فسادستیزی را از مولفه‌های انتخاب کارکنان نمونه عنوان کرد و گفت: مجموعه کارکنان این شرکت با همدلی، همگرایی، همیاری و هم‌افزایی، تلاش دارند تا اهداف و برنامه‌های سازمان را به‌نحو شایسته محقق کنند.

در ادامه از کارمندان نمونه شرکت از معاونت‌ها و مدیریت‌های عملیاتی پشتیبانی، خدمات فنی، ویژه، منابع انسانی، پروژه‌ها، تلفیقی، تدارکات و امور کالا و مهندسی، خدمات و بخش‌های ستادی با اهدای لوح سپاس شد.

کد خبر 461441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =