تقاضای بالای سوخت در آمریکا قیمت نفت را افزایش داد

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه (نهم شهریورماه) به‌دنبال بهبود روند تقاضای سوخت در ایالات متحده آمریکا پس از تجربه افت ۵ درصدی در روز سه‌شنبه (هشتم شهریورماه) حدود یک دلار افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از ملبورن، انتشار داده‌هایی مبنی بر تثبیت تقاضا برای سوخت در ایالات متحده آمریکا سبب شد قیمت نفت در روز چهارشنبه پس از کاهش ۵ درصدی روز سه‌شنبه به‌دلیل ترس از افت تقاضا در پی افزایش محدودیت‌های ویژه مقابله با شیوع ویروس کووید-۱۹ در چین و افزایش نرخ بهره در آمریکا، با افزایش همراه شد.

تضعیف ارز دلار آمریکا بازارهای جهانی نفت خام را تقویت کرد و در نتیجه نفت برای خریداران دیگر ارزها ارزان‌تر شد.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال برای تحویل در ماه اکتبر که قرار بود امروز منقضی شود در ساعت ۳ و ۶ دقیقه بامداد به وقت گرینویچ با ۷۰ سنت یا ۰.۷ درصد افزایش، ۱۰۰ دلار و یک سنت برای هر بشکه افزایش یافت و افت پنج دلار و ۷۸ سنتی را جبران کرد.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال برای تحویل در ماه نوامبر با ۹۶ سنت یا یک درصد افزایش به ۹۸ دلار و ۸۰ سنت به ازای هر بشکه رسید.

قیمت نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (نفت خام آمریکا) پس از کاهش ۵ دلار و ۳۷ سنتی در معاملات روز پیشین ناشی از ترس از رکود اقتصادی، امروز با ۹۰ سنت یا یک درصد جهش، ۹۲ دلار و ۵۴ سنت برای هر بشکه داد و ستد شد.

ویوک دار، تحلیلگر کالاهای بانک کامن ولت (Commonwealth) در این باره گفت: نمی‌توانم تأکید کرد که نقدینگی پایین به این معناست که ما در آستانه شماری از حرکت‌های بی‌ثبات هستیم.

کد خبر 461444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =