تولید نفت روسیه فراتر از حد انتظار است

رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد تولید نفت روسیه پس از آغاز تنش‌های این کشور و اوکراین بیش از انتظار بوده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از استاونگر، فاتح بیرول (IEA) در حاشیه کنفرانسی در استاوانگر گفت: تولید نفت روسیه در پی تنش‌های مسکو-کی‌یف فراتر از  حد انتظار بوده است، اما با آغاز تحریم‌های غرب علیه روسیه، به‌سختی می‌تواند سطح تولید خود را حفظ کند.

وی افزود: در غیاب شرکت‌های توسعه‌ای، ارائه‌دهنده فناوری و شرکت‌های خدماتی، حفظ سطح تولید برای روسیه بسیار دشوار خواهد بود.

رئیس آژانس بین‌المللی انرژی تصریح کرد: تقاضای داخلی روسیه تاکنون در سطح مطلوب حفظ شده است و این کشور تخفیف‌های زیادی را به خریداران غیر اروپایی ارائه می‌دهد.

بیرول  تصریح کرد: کشورهای عضو آژانس بین‌المللی انرژی با انقضای طرح کنونی در نوامبر، می‌توانند نفت بیشتری را از ذخیره‌سازی‌های راهبردی برداشت کنند.

وی افزود: ما هنوز مقدار قابل‌توجهی از ذخیره‌سازی‌ها را در اختیار داریم.

رئیس آژانس بین‌المللی ادامه داد: اگر کشورهای عضو آژانس بین‌المللی انرژی بر این باورند که در نتیجه اختلال عرضه نیاز به برداشت از ذخیره‌سازی‌ها وجود دارد، مطمئنم این گزینه را روی مز خواهند داشت.

بیرول پیش‌تر گفته بود: احتمال دارد روسیه طی ماه‌های آینده با پر شدن ذخیره‌سازی‌های این کشور، سوزاندن گازهای مشعل را افزایش دهد.

وی تصریح کرد: اعتماد به روسیه به‌عنوان تأمین‌کننده انرژی در سراسر جهان پس از تنش‌های مسکو-کی‌یف و کاهش عرضه گاز به روسیه از بین رفته است و از دست دادن اروپا به‌عنوان شریک برای مسکو آسیب‌زا خواهد بود.

بیرول در جلسه پرسش و پاسخ در کنفرانس گفت: روسیه در نبرد انرژی پیروز نخواهد بود.

وی تصریح کرد: زمستان پیش‌رو آزمونی برای همبستگی اروپا خواهد بود و اگر این قاره در آزمایش شکست بخورد، ممکن است تأثیر آن فراتر از بحران انرژی کنونی باشد.

کد خبر 461455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =