۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
  • کد خبر: 461531
صادرات نفت ونزوئلا افزایش یافت

صادرات نفت ونزوئلا در ماه اوت ۲۰۲۲ در پی بالا رفتن تعداد بارگیری‌ محموله‌های نفت کوره و فرآورده‌های جانبی افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از هیوستون، افزایش شمار محموله‌های بیشتر نفت کوره، متانول و کک نفتی، صادرات نفت ونزوئلا را در اوت ۲۰۲۲ را افزایش داد.

تولید و صادرات نفت ونزوئلا در پی قطع چند باره برق و گاز در تأسیسات شرکت نفت ملی نفت ونزوئلا (پدوسا) با کاهش همراه بوده و در عین حال، تحریم‌های ایالات متحده همچنان ونزوئلا را از ارسال نفت به بازارهای متنوع محروم کرده است.

بر اساس داده‌های مؤسسه ریفینیتیو ایکون و برنامه‌های صادراتی پدوسا، ونزوئلا در ماه اوت در مجموع ۳۲ محموله از پایانه‌های صادرات نفت ونزوئلا شامل روزانه۷۶۰ هزار و ۷۱۰ بشکه نفت خام و فرآورده‌های نفتی و حدود ۲۵۶ هزار تن فرآورده‌های جانبی روانه بازارهای جهانی کرده است.

اعداد صادرات نفت ونزوئلا در ماه اوت امسال از افزایش حدود ۳۷ درصدی نسبت به ماه ژوئیه و ۲۲ درصدی نسبت به دوره مشابه سال ۲۰۲۱ میلادی حکایت دارد.

محموله‌های صادراتی نفت خام و سوخت این کشور عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در ماه اوت امسال به دومین سطح بالا در سال جاری میلادی رسید و از ۷۰۰ هزار بشکه در روز فراتر رفت.

بیشتر صادرات نفت به مقاصد چین و مراکز توزیع مانند مالزی بوده است.

تحریم‌های نفتی ونزوئلا به‌همراه کاهش سرمایه‌گذاری، صنعت نفت این کشور را با چالش روبه‌رو کرده است، به‌طوری که تولید نفت خام این کشور آمریکای جنوبی در ماه ژوئیه نسبت به دوره مشابه پارسال ۳۸ درصد کاهش نشان می‌دهد. 

مقام‌های بلندپایه آمریکا و ونزوئلا از ماه مارس تاکنون در حال برگزاری مذاکراتی سیاسی هستند که می‌تواند کاهش تحریم‌های واشینگتن علیه تجارت نفت ونزوئلا را به‌دنبال داشته باشد.

در همین حال، کارلوس جوردا، مدیرعامل شرکت سیتگو پترولیو اواسط تیرماه امسال اعلام کرده بود که در صورت ارائه مجوز از سوی دولت آمریکا، پالایشگاه «سیتگو پترولیوم» تمایل دارد واردات نفت ونزوئلا را ازسر گیرد.

واردات نفت این کشور از سال ۲۰۱۹ میلادی به‌دنبال تحریم واشینگتن علیه پدوسا متوقف شده و تحریم‌ها علیه ونزوئلا به تولید و صادرات این کشور عضو اوپک آسیب رسانده است.

کد خبر 461531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =