۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲
  • کد خبر: 461532
آلمان با بحران انرژی سختی دست‌وپنجه نرم می‌کند

سخنگوی وزارت امور اقتصادی آلمان با بیان اینکه این کشور دوران سختی را پشت می‌گذارد، گفت: برای مقابله با این دوران خود را آماده می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری رویترز از برلین، سخنگوی وزارت امور اقتصادی آلمان پس از اینکه شرکت دولتی گازپروم روسیه اعلام کرد که عرضه گاز از طریق خط لوله نورد استریم-۱ برای مدت نامعلومی متوقف خواهد بود، گفت: آلمان بسیار بهتر از گذشته برای توقف عرضه گاز آماده است. 

وی بدون اظهارنظری خاص در این باره گفت: در هفته‌های گذشته شاهد غیرقابل اعتماد بودن روسیه بوده‌ایم و به همین دلیل اقدام‌هایی را برای تقویت استقلال خود از واردات انرژی روسیه انجام داده‌ایم.

سخنگوی وزارت امور اقتصادی آلمان تصریح کرد: ما نسبت به چند ماه گذشته آمادگی بهتری برای قطع انرژی از سمت روسیه داریم، هرچند با زمان‌های دشواری روبه‌رو هستیم، اما ما آمادگی‌ خود را افزایش خواهیم داد.

روسیه ضرب‌الاجل روز شنبه (۱۲ شهریورماه) را برای ازسرگیری انتقال گاز با خط لوله نورد استریم-۱، یکی از مسیرهای اصلی تأمین گاز به اروپا، لغو کرد.

گازپروم روز جمعه (۱۱ شهریورماه) اعلام کرد: پس از یافتن نشتی که می‌تواند ایمن بودن این خط لوله گازی را به تعویق بیندازد، دیگر نمی‌تواند یک بازه زمانی برای راه‌اندازی دوباره آن تعیین کند.

خط لوله نورد استریم-۱ که از زیر دریای بالتیک برای تأمین انرژی آلمان و دیگر بخش‌های اروپا عبور می‌کند، قرار بود پس از سه روز توقف به‌منظور اجرای عملیات تعمیر و نگهداری در ساعت یک بامداد روز شنبه (۱۲ شهریورماه) فعالیت خود را از سر بگیرد.

مسکو تحریم‌های غرب را دلیل اختلال در عملیات معمول و تعمیر و نگهداری خط لوله نورد استریم-۱ اعلام کرده، اما اتحادیه اروپا آن را بهانه‌جویی مسکو می‌داند و معتقد است روسیه از گاز به‌عنوان سلاحی اقتصادی برای مقابله‌به‌مثل استفاده می‌کند.

کد خبر 461532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =