قدردانی وزیر کشور برای اجرای پروژه‌های گازرسانی در کهگیلویه و بویراحمد

وزیر کشور با حضور در محل پروژه بزرگ گازرسانی زیلایی به نمایندگی از دیگر پروژه‌های فعال شرکت گاز در استان کهگیلویه و بویراحمد، ضمن ارزیابی و اعلام رضایت از وضع اجرایی پروژه، همکاری استاندار و مجموعه شرکت گاز برای محرومیت‌زدایی در این استان را مثمر دانست.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، احمد وحیدی با تأکید بر اینکه از هرگونه همکاری در مسیر به ثمر نشستن پروژه بزرگ گازرسانی به زیلایی دریغ نخواهد کرد، گفت: از استاندار و مسئولان شرکت ملی گاز ایران درخواست دارم برای محرومیت‌زدایی این منطقه و افتتاح این پروژه نهایت همکاری و تلاش خود را به‌کار گیرند.

ریحان بهادر، مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد نیز با اشاره به اولویت این پروژه برای استان اظهار کرد: پس از پایان کار کارشناسی و برگزاری نشست‌های هماهنگی متعدد بین مسئولان گاز استان کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری، عملیات اجرایی این ابرپروژه اواخر بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰ آغاز شد.

وی افزود: از جمله مشکلات اساسی گازرسانی به زیلایی، مسیر انتخابی برای اجرای مسیر خط لوله است که کار کارشناسی سبب انتخاب مسیر انتقال گاز از شهرستان لردگان در استان چهارمحال و بختیاری شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد درباره جزئیات این پروژه تصریح کرد: این پروژه حدود ۱۷۰ میلیارد تومان هزینه و بیش از ۱۸۰ کیلومتر شبکه‌گذاری دارد که با تکمیل آن ۴ هزار و ۴۱۷ خانوار در قالب حدود ۱۷ هزار و ۷۰۰ نفر و حدود ۴۱ روستا از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

بهادر ادامه داد: گازرسانی به منطقه زیلایی در دو قسمت انجام می‌شود؛ یک بخش مربوط به موشمی، برد پهن و سادات چاهن و بخش دیگر مور زرد زیلایی است. در طرح گازرسانی به زیلایی ۲۸ روستای بالای ۲۰ خانوار و ۴۱ روستا از گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود طرح مهم گازرسانی به این مناطق از زیلایی از طریق استان چهارمحال و بختیاری و شهرستان لردگان در ۴۰۰ روز انجام شود و سال آینده تعدادی از روستاهای این منطقه محروم از گاز برخوردار شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: با نظارت دقیق، اکنون انجام پروژه در دو جبهه در استان کهگیلویه و بویراحمد در منطقه زیلایی و یک جبهه هم در منطقه چهارمحال و بختیاری با قدرت در حال فعالیت هستند.

بهادر با اشاره به شعار سال و لزوم تحقق آن توسط مسئولان اجرایی دولت مردمی و جهادی سیزدهم یادآور شد: در حوزه گازرسانی تلاش‌های زیادی خواهیم کرد که به منویات رهبری در زمینه گازرسانی برای توسعه زیرساخت‌ها، جامه عمل بپوشانیم.

کد خبر 461613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =