۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳
  • کد خبر: 461797
عراق در ماه اوت تولید نفت را افزایش داد

تولید نفت خام عراق در ماه اوت نسبت به ماه ژوئیه بیش از ۶۰ هزار بشکه افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، بر اساس داده‌های شرکت دولتی بازاریابی نفت خام (سومو) تولید روزانه نفت خام عراق در اوت امسال نسبت به ماه ژوئیه ۶۷ هزار بشکه افزایش یافت، اما صادرات نفت از پایانه‌های جنوب این کشور همچنان به‌دلیل تأخیر در بهبود زیرساخت‌ها محدود بود.

بر اساس این گزارش، عراق در ماه اوت روزانه ۴ میلیون و ۶۵۱ هزار بشکه نفت خام تولید کرد که مطابق با سهمیه‌اش در توافق وزیران نفت و انرژی ائتلاف سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک‌پلاس) بود.

داده‌های رویترز نشان داد صادرات نفت عراق در ماه اوت نسبت به ماه ژوئیه ۶۲ هزار بشکه در روز کاهش یافت، بنابراین تولید مازاد ماه اوت روانه مخازن ذخیره‌سازی و مصارف داخلی شد.

صادرات روزانه نفت خام از پایانه‌های صادراتی جنوب عراق نتوانست کاهش روزانه ۴۵ هزار بشکه‌ای ارسال محموله‌ها از اقلیم کردستان عراق را جبران کند، این رقم نسبت به ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه ماه ژوئیه تنها روزانه ۲۵ هزار بشکه در ماه اوت افزایش یافته است.

تلاش عراق برای افزایش ظرفیت صادرات نفت از پایانه‌های جنوبی این کشور در خلیج فارس به‌دلیل تأخیر در بهبود ایستگاه‌های پمپاژ با شکست روبه‌رو شده است. 

شرکت دولتی نفت بصره (BOC) در نظر داشت ماه اوت روزانه ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار بشکه نفت روانه بازارهای جهانی کند و این رقم را از حدود ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه تا سپتامبر به ۳ میلیون و ۴۵۰ هزار بشکه برساند.

کد خبر 461797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =