نخستین سامانه آزمون راکتوری کاتالیست سنتز آمونیاک فشار بالا راه‌اندازی شد

شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با همکاری یک شرکت دانش‌بنیان، نخستین سامانه «آزمون راکتوری کاتالیست سنتز آمونیاک فشار بالا» در کشور را طراحی و راه‌اندازی کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، طراحی و ساخت سامانه «آزمون راکتوری کاتالیست سنتز آمونیاک فشار بالا» با هدف تأیید عملکرد کاتالیست تولید داخل در شرایط عملیاتی صنعتی از سوی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با همکاری شرکت دانش‌بنیان «الکترونیک پیشرفته هرمان» برای نخستین بار در کشور اجرا شد.

سامانه آزمون راکتوری کاتالیست سنتز آمونیاک با مجهز بودن به پیشرفته‌ترین سیستم‌های کنترلر جریان‌های خوراک، دما، فشار و دستگاه GC آنلاین برای شناسایی ترکیب درصد خوراک ورودی و محصول تولیدی، قابلیت آزمون کاتالیست سنتز آمونیاک را در دمای ۳۵۰ تا ۶۰۰ درجه سانتیگراد، فشار ۱۸۰ بار اتمسفریک) و سرعت‌های فضایی (GHSV) مختلف دارد. 

این سامانه می‌تواند فعالیت و عملکرد کاتالیست‌های سنتز آمونیاک تولید داخل را در شرایط عملیاتی مورد نظر واحدهای فرآیندی با سرعت و دقت بسیار بالایی انجام دهد و پاسخگوی همه شرایط فرآیندی واحدهای صنعتی تولید آمونیاک کشور است. 

آمونیاک از تولیدات اصلی در صنعت پتروشیمی ایران به‌شمار می‌رود که کاربرد اصلی آن در تولید اوره و کودهای شیمیایی مورد مصرف در حوزه های کشاورزی است. کاتالیست سنتز آمونیاک قلب واحدهای آمونیاک محسوب می‌شود و اقتصاد فرآیند تولید آمونیاک به این کاتالیست بستگی دارد. 

شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی افزون‌ بر اینکه صاحب دانش فنی و لیسانس فرآیند واحد آمونیاک است، پارسال نیز موفق به کسب دانش فنی کاتالیست سنتز آمونیاک شد و به‌منظور تولید صنعتی، دانش فنی آن را به شرکت اسمارت کاتالیست (آریا افق فیدار) واگذار کرده است.

کد خبر 461803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =