ضرورت تسریع در توسعه میدان‌های گازی برای تثبیت و افزایش سقف تولید

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با هدف بررسی وضع پیشرفت فیزیکی پروژه‌های تأمین خوراک پالایشگاه گاز پارسیان و تولید گاز زمستانی، از منطقه عملیاتی پارسیان در جنوب استان فارس بازدید کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، مهدی حیدری ۱۴ و ۱۵ شهریورماه با همراهی تعدادی از مدیران و مسئولان این شرکت و سید ابوالحسن محمدی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، از محل احداث مرکز جمع‌آوری گاز تابناک و ایستگاه‌های تقویت فشار گاز وراوی و هما بازدید کرد و در نشستی به بررسی وضع پیشرفت این پروژه‌ها پرداخت.

وی در نشست مشترک با گروه اجرایی پروژه احداث ایستگاه تقویت فشار گاز هما، وراوی و مرکز تفکیک تابناک در محل اجرای این طرح، ضمن تبیین اهمیت اجرای این پروژه‌ها در نگهداشت و افزایش سقف تولید گاز میدان‌های تحت راهبری شرکت نفت مناطق مرکزی در جنوب استان فارس، بر ضرورت تسریع در توسعه میدان‌های گازی جدید برای تثبیت و افزایش سقف تولید گاز و تأمین پایدار خوراک پالایشگاه‌ها در سال‌های آینده تأکید کرد.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در این نشست به تعداد چاه‌ها، مراکز تفکیک و مراکز جمع‌آوری و خطوط لوله و انتقال نیرو اشاره کرد و گفت: اکنون روزانه حدود ۶۰ میلیون مترمکعب گاز زمستانی این شرکت از میدان‌های هما، تابناک و وراوی در حوزه جغرافیایی جنوب استان فارس تولید می‌شود.

حیدری درباره دیگر طرح‌های افزایش و تثبیت تولید گاز شرکت نفت مرکزی ایران در این منطقه تصریح کرد: طرح افزایش فشار و تثبیت تولید گاز میدان گازی شانول نیز در مرحله مطالعه پایه مهندسی است.

وی در این نشست با تأکید بر انجام مسئولیت‌های اجتماعی در زمان اجرای طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید گاز، بر به‌کارگیری نیروهای بومی و اهتمام ویژه به پیمانکاران تأکید کرد.

کد خبر 461817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =