نوسازی تأسیسات راهبردی پایانه‌های نفتی در دستور کار قرار می‌گیرد

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران تأمین پایداری عملیات و بالا بردن قابلیت اطمینان عملکرد تجهیزات و تأسیسات نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه و اساسی آنها و اجرای پروژه‌های توسعه‌ای را از جمله اولویت‌های مدنظر برشمرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، عباس اسدروز اظهار کرد: شرکت پایانه‌های نفتی ایران با توجه به مأموریت و مسئولیت خود در زمینه ذخیره‌سازی، اندازه‌گیری و صادرات نفت خام و نقش مهم آن در زنجیره ارزش شرکت ملی نفت ایران، همواره حفظ پایداری تولید و ارتقای توانمندی‌های خود در زمینه روزآمد کردن تجهیزات و آماده‌سازی شرایط عملیاتی را در دستور کار دارد.

وی افزود: برای انجام وظیفه خطیر واگذارشده به شرکت پایانه‌های نفتی ایران و تأمین پایداری عملیات و بالا بردن قابلیت اطمینان عملکرد تجهیزات و تأسیسات نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه و اساسی آنها، اقدام‌هایی انجام شده یا در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران افزود: انجام عملیات نگهداری و تعمیر جامع سازه و خطوط لوله و پوشش حفاظتی ناحیه خشکی، تعمیرات پیشگیرانه و کلی ادوات و تجهیزات مکانیک، برق و ابزار دقیق، عملیات اجرایی جامع ابنیه در نواحی صنعتی خشکی در جزیره خارک، تعمیر و رفع نشتی از هدر ۵۶ اینچ ورودی پهلوگاه‌ شماره ۱۱ اسکله غربی در خارک، تمیزکاری و رنگ‌آمیزی بازوهای بارگیری پهلوگاه ۱۲ اسکله غربی، تعمیرات دیواره حوضچه نفت‌گیر شرقی و احداث کانال آب‌رو برای لوله‌گذاری به‌منظور انتقال آب از حوضچه به دریا، تعمیرات اساسی نیروگاه بزرگ، نصب و راه‌اندازی دیزل ژنراتورهای نیروگاه از جمله پروژه‌های انجام‌شده یا در حال انجام است.

اسدروز ادامه داد: خوشبختانه شرکت پایانه‌های نفتی ایران توانسته است کارهای بزرگی در حوزه ساخت داخل انجام دهد و نیازهای پشتیبانی را که بعضاً حیاتی نیز بوده‌اند با تکیه بر توان و دانش داخلی تأمین کند. ساخت کارت HXPD  و HAIC توربین‌های جان براون، ساخت دو عدد سلونوئید سیستم پالس کلین توربین جان براون، تولید داخلی کارت mainboard و Modbus module اکچویتورهای rotork IQ، ساخت قطعات مربوط به گیت ولوهای مخازن نفت و اسکله‌های شرقی و غربی و میترینگ ساحل آذرپاد و... از جمله این اقدام‌ها بوده است.

کد خبر 462117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =