کشف انشعاب غیرمجاز روی خط لوله ۳۲ اینچ انتقال نفت‌ خام مارون - اصفهان

همزمان با کشف انشعابی غیرمجاز روی خط لوله ۳۲ اینچ انتقال نفت خام مارون به اصفهان، عملیات ایمن‌سازی و رفع نشتی این خط توسط کارکنان شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه اصفهان انجام شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه اصفهان، قدرت سربازی، سرپرست این منطقه در این باره گفت: روز جمعه (۲۵ شهریور) افراد سودجو با تعرض به خط لوله نفت‌خام مارون به اصفهان در محدوده کیلومتر ۳۹۵ شهرستان نجف‌آباد و جوشکاری و نصب انشعاب غیرمجاز روی لوله، سبب آسیب به این شریان مهم و حیاتی انرژی شده بودند که با گزارش گشت حراست از مشاهده نشتی مراتب اعلام شد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن تیم‌های فنی، عملیاتی و ستادی منطقه به محل اعزام شدند.

وی افزود: هم‌زمان با اعزام تیم‌های تعمیراتی به محل با هماهنگی کنترل مرکزی، عملیات انتقال نفت‌خام متوقف و محل موردنظر برای انجام تعمیرات ایمن شد. پس از ایمن‌سازی خط لوله ۳۲ اینچ موردنظر، نفت خام موجود در محل حادثه به‌وسیله تانکرهای مکنده (آیخوف) و یک‌ دستگاه نفت‌کش جمع‌آوری و با نظارت اچ‌اس‌ئی منطقه و اداره محیط‌ زیست نجف‌آباد، خاک‌های آلوده با چند دستگاه کمپرسی به لندفارم مرکز انتقال نفت و تاسیسات شهید بهشتی منتقل شد.

سرپرست شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه اصفهان تأکید کرد: در این عملیات درپوش لوله‌ای با همکاری کارکنان واحدهای مرتبط فنی در محل نصب و پس از پوشش لوله و تخلیه کامل خاک‌های آلوده، کانال با خاک تمیز پر شد و سرانجام پس از حدود ۹ ساعت توقف دوباره خط لوله عملیاتی شد.

سربازی بیان کرد: تعرض به شریان‌های حیاتی کشور، سبب اختلال در عملیات سوخت‌رسانی و تبعات جانی، مالی و زیست محیطی می‌شود و انتظار داریم مردم در صورت مشاهده هرگونه تعرض به حریم خطوط لوله از طریق شماره‌ تلفن‌های درج‌شده روی مارکرهای (نشانگر) خطوط لوله، اطلاع‌رسانی کنند و یاری‌رسان خدمتگزاران خود در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران باشند.

کد خبر 462161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =