همگرایی و هم‌افزایی بخش دولتی و خصوصی تنها راه توسعه صنعت پتروشیمی است

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی اعلام کرد که وزارت نفت متعهد به تعامل همه‌جانبه با بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای توسعه و تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی است و در این مسیر باور داریم که تنها راه توسعه، همگرایی و هم‌افزایی توانمندی‌ها و تخصص بالای بخش دولتی و بخش خصوصی است.

به گزارش شانا، متن پیام مرتضی شاهمیرزایی به مناسبت برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست به شرح زیر است:

«شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست در حالی برگزار می‌شود که رویکرد و هدف‌گذاری سیاست شرکت ملی صنایع پتروشیمی در دولت مردمی سیزدهم، «تکمیل زنجیره ارزش» با تأکید بر جذب و هدایت سرمایه‌های پراکنده در حوزه صنایع تکمیلی و پایین‌دست پتروشیمی است.

نکته قابل تأمل این است که اهمیت صنعت ارزش‌آفرین پتروشیمی به‌ویژه در «برنامه هفتم توسعه» به عنوان یکی از پیشران‌های اقتصاد کشور، از نگاه و بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در قالب جلوگیری از خام‌فروشی مورد تأکید بوده و روند شتابان توسعه صنعت پتروشیمی به‌طور صریح و روشن در بیانات معظم له جلوه بارزی یافته است.

مجموعه فعالیت‌هایی که در گام دوم انقلاب برای توسعه صنعت پتروشیمی در کشور انجام شده، موقعیتی ممتاز به این صنعت بخشیده و به‌طور مشخص در دوره تحریم و اقتصاد مقاومتی، صنعت پتروشیمی مهم‌ترین یاریگر و بازوی اقتصاد کشور بوده است.

واقعیت این است که جایگاه و نقش صنایع پایین‌دستی پتروشیمی، از نظر ایجاد ارزش افزوده، رونق کسب و کار، افزایش تولید ملی و به‌ویژه اشتغال‌زایی در مناطق کمتر توسعه‌یافته در مفهوم اقتصاد مقاومتی، به مراتب پیشروتر از صنایع بالادست است، بنابراین ذخایر و منابع نفتی و گازی فراوان کشور باید پشتوانه توسعه متوازن صنعت پتروشیمی باشد.

در این راستا، رویکرد و راهبرد این شرکت مادر تخصصی؛ گذار از خام‌فروشی و نیمه‌خام‌فروشی از طریق توسعه زنجیره ارزش و تکمیلی در صنعت پتروشیمی است که با تأکیدات ریاست محترم جمهوری، جناب آقای دکتر رئیسی و وزیر محترم دانش‌ورز نفت، جناب آقای مهندس اوجی این مهم در برنامه‌های توسعه پنج سال آینده ریل‌گذاری شده است.

در این زمینه وزارت نفت به‌عنوان یک رویکرد اقتصادی، متعهد به تعامل همه‌جانبه با بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای توسعه و تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی است و در این مسیر اعتقاد و  باور داریم تنها راه توسعه «همگرایی و هم‌افزایی» توانمندی‌ها و تخصص بالای بخش دولتی و بخش خصوصی است. در این راستا «نمایشگاه ایران‌پلاست» با اعتبار جهانی در صنایع پلیمری و صنایع پایین‌دست پتروشیمی، محل مناسبی برای تحقق اهداف و برنامه‌­های راهبردی توسعه پایدار و متوازن است. رویداد «ایران‌پلاست» بستر و زمینه مؤثر در انتقال تجربیات، دانش و فناوری‌های روز تولید و بازاریابی صنعت پتروشیمی به‌ویژه صنایع پلیمری و پلاستیک در جهان است.

موجب افتخار و سربلندی صنعت پتروشیمی است که «ایران‌پلاست» به شکل کاملاً نمادین؛ مظهر تلاش، مدیریت مبتنی بر منطق، دانش و البته اراده تمامی مشارکت‌کنندگان آن است.

در پایان ضمن سپاس از همراهی و همدلی شما عزیزان، فرصت را مغتنم دانسته، ضمن تشکر و سپاس از تمامی فعالان، جهادگران و جامعه بزرگ صنعت پتروشیمی از همه انجمن‌ها، تشکل‌ها، اتحادیه‌های تخصصی، شرکت‌های دانش‌بنیان، صاحبان و فعالان صنعت پتروشیمی در حوزه‌ها و صنایع مرتبط برای «حضور متعهدانه و مسئولانه» خود برای برگزاری موفق و مؤثر شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست تشکر و قدردانی می‌کنم.»

کد خبر 462209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =