در عین صادرات نفت و گاز، ‌شبکه گسترده‌ توزیع برق و گاز در سراسر ایران ایجاد شده است

رئیس‌جمهوری گفت: امروز ما در عین صادرات نفت و گاز، ‌شبکه گسترده‌ توزیع برق و گاز را در سراسر کشور ایجاد کرده‌ایم.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی روز چهارشنبه (۳۰ شهریورماه) در نطق خود در هفتادوهفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: من مفتخرم که نماینده‌ ملتی هستم که میراث‌دار تمدنی بزرگ است. ملتی که همیشه آزاد بوده و قرن‌ها تلاش سلطه‌گران برای اسارت سرنوشت خود را ناکام گذاشته است. ملتی که همواره ظلم را مایه‌ تباهی ‌دانسته و در طول تاریخ خود با اسارت دیگر ملت‌ها نیز مبارزه کرده است.

وی افزود: ما قائل به سرنوشت مشترک برای بشریت هستیم و از جهانی شدن عدالت حمایت می‌کنیم. ما آنچه را برای خود می‌پسندیم برای دیگران آرزو می‌کنیم و آنچه را برای خود نمی‌پسندیم به دیگران تحمیل نمی‌کنیم. ملت ایران بر این باور است که عدالت، وحدت‌آفرین است و ظلم، ‌ جنگ افروز.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: اینکه کشوری در داخل خود مدعی عدالت باشد اما در خارج، انواع تروریست را تربیت کند و به جان ملت‌ها بیندازد، یا با تحمیل فشارهای مختلف، ملت‌ها را به تسلیم وادار کند، باید هم از بشریت شرم کند، هم از آزادی، و هم از عدالت.

رئیسی اعلام کرد: داستان ملت ایران، داستان ملتی‌ست که آموخته است روی پای خود بایستد و به دیگری تکیه نکند، این تجربه را زمانی آموخت که در هر دو جنگ جهانی، ‌ اعلام بی‌طرفی کرد، اما در هر دو بار اشغال نظامی شد. یا آنجایی که در پی ملی کردن صنعت نفت برای نجات از دست استعمار انگلیس، به آمریکا متوسل شد، اما همان‌ها علیه دولت وقت ایران کودتا کردند و آنجا که در یک توافق چندجانبه‌ بین‌المللی که مورد تایید شورای امنیت سازمان ملل متحد گرفته بود، وعده‌ رفع تحریم گرفت، اما خود را در برابر بی‌رحمانه‌ترین نظام تحریم‌ها یافت.

وی اظهار کرد: ملت ایران با داشتن همین نگرش و آن تجارب، ‌ سیاست ایستادگی و پیشرفت را دنبال کرده است. دقیقا به‌دلیل نظم سیاسی و مدنی پیشرفته و مستحکم و عقلانی، ایران اسلامی با وجود تحریم و تهدید، امروز یک کشور قوی، ‌ با دستاوردهای عظیم علمی و فنی و استقلال بی‌نظیر در سطح منطقه و جهان است. ما معتقدیم که امروز جهان به ایران قوی نیازمند است.

رئیس‌جمهوری گفت: امروز ما در عین صادرات نفت و گاز، ‌ شبکه گسترده‌ توزیع برق و گاز را در سراسر کشور ایجاد کرده‌ایم؛ در دانش‌ و علوم پیشرفته از جمله سلول‌های بنیادین، صنایع فضایی، بایو و نانوفناوری و علوم هسته‌ای پیش‌تاز هستیم. رشد ایران در شاخص‌های توسعه‌ی انسانی، چشمگیر است. زیرساخت‌های رفاه اجتماعی از جمله پوشش بیمه به‌طور گسترده برای جمعیت ۸۵ میلیونی ایران ایجاد شده است و مردمسالاری به‌صورت فراگیر در ساختار حکومتی جمهوری اسلامی نهادینه و به رویه‌ اساسی نظام تبدیل شده است.

رئیسی افزود: من به‌عنوان نماینده‌ ملت بزرگ ایران صریحا اعلام می‌کنم که جمهوری اسلامی ایران به‌دنبال ساخت سلاح اتمی نیست و این سلاح جایی در دکترین دفاعی ما ندارد. این حکم حکومتی در فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام شده است و برای دولت و ملت ایران، فتوای شرعی رهبر معظم انقلاب اسلامی از هر نظر بین‌المللی نافذتر است.

وی تصریح کرد: منطق مذاکراتی ایران بر مبنای تحلیل عادلانه از تحولات فقط یک جمله است: پایبندی به تعهدها. موضوع تضمین‌های اطمینان‌بخش صرفا آمادگی برای یک اتفاق احتمالی نیست. ما از یک تجربه صحبت می‌کنیم. ما تجربه‌ خروج آمریکا از برجام و بیش از یکسال‌ونیم تعلل دولت کنونی آمریکا در بازگشت به تعهدهای خود را پیش چشم داریم. همین امروز که دولت آمریکا از قصد خود برای بازگشت به تعهد خود سخن می‌گوید، صدای دیگری از داخل آن کشور به گوش می‌رسد که تعهدپذیر بودن آمریکا را زیر سوال می‌برد. آیا با آن تجربه و این چشم‌انداز، می‌توانیم در موضوع مهمِ تضمینِ پایداریِ توافق، با مسامحه عمل کنیم؟

رئیس‌جمهوری اظهار کرد: البته جمهوری اسلامی با امکانات وسیع و ارتباطات گسترده با جهان، آثار تحریم‌ها را یکی پس از دیگری خنثی و فرصت‌های جدیدی را خلق کرده است. به اذعان رسمی دولت آمریکا، سیاست فشار حداکثری علیه ایران شکست مفتضحانه خورده است.

کد خبر 462331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =