خودکفایی در تولید کاتالیست‌های صنعت نفت تا ۳ سال آینده محقق می‌شود

معاون وزیر نفت در امور گاز با اشاره به دستاوردهای صنعت پتروشیمی در زمینه کاتالیست گفت: به لطف خدا و تلاش محققان کشور، شاهد رسیدن به مرزهای خودکفایی در تولید کاتالیست‌های مورد نیاز صنعت نفت تا سه سال آینده خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار شانا، مجید چگنی، امروز (پنجشنبه، ۳۱ شهریورماه) در حاشیه برگزاری دومین روز از شانزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست در آیین رونمایی از سند روزآمدشده کاتالیست صنعت نفت و امضای ۶ قرارداد، تفاهم‌نامه و موافقت‌نامه میان شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با شرکت‌های داخلی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهیدان دوران جنگ تحمیلی، اظهار کرد: امروز با امضای این اسناد در صنعت پتروشیمی، شرکت‌های دانش‌بنیان و پژوهشگران ایرانی ثابت کردند که هیچ کاری در صنعت پتروشیمی نیست که ایرانیان نتوانند از عهده آن بر آیند.

وی با اشاره به خودکفایی ۹۸ درصدی صنعت پتروشیمی کشور در زمینه کاتالیست از لحاظ وزنی اظهار کرد: امروز، ما در این صنعت شاهد افتخارهایی تازه هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز افزود: در گذشته حتی تصور اینکه بتوانیم در داخل ایران کاتالیست تولید کنیم نداشتیم، اما امروز به لطف خدا و تلاش محققان کشور، شاهد رسیدن به مرزهای خودکفایی در تولید کاتالیست صنعت نفت تا سه سال آینده خواهیم بود.

شانزدهمین نمایشگاه ایران‌پلاست از ۳۰ شهریور تا دوم مهرماه در پنج گروه «مواد اولیه»، «کالاهای ساخته و نیمه‌ساخته‌شده»، «ماشین‌آلات و تجهیزات»، «خدمات» و «بانک‌ها، بورس و مؤسسه‌های مالی» در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران دایر است.

کد خبر 462340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =