فضای اندکی برای مانور در بازار نفت وجود دارد

مدیرعامل شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) اعلام کرد که فضای اندکی برای ایجاد تغییر و تحول در بازارهای جهانی نفت خام وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از دوبی، سلطان الجابر طی رویدادی در نیویورک گفت: فضای اندکی برای مانور در بازار نفت وجود دارد، زیرا ممکن است با حداقل ظرفیت مازاد عرضه بازارهای جهانی این کالای راهبردی با اختلال‌های بیشتری روبه‌رو شود.

وی هشدار داد که ارقام پایین سرمایه‌گذاری در صنایع کنونی انرژی کنونی پیش از آماده شدن منابع جایگزین اقدامی فاجعه‌آمیز است و نمی‌توان آن را راهی به‌سوی پیشرفت قلمداد کرد.

مدیرعامل ادنوک تصریح کرد: اگر نیازهای اساسی مردم به انرژی برآورده نشود، توسعه اقتصادی کُند می‌شود و سرانجام اقدام‌های اقلیمی هم کاهش می‌یابد.

الجابر تأکید کرد که اگر پیش از اینکه شرایط برای استفاده از انرژی‌ها نو مهیا شود، در بخش انرژی‌های کنونی کمتر سرمایه‌گذاری کنیم، فقط به بدتر شدن اوضاع کمک خواهیم کرد.

وی ظرفیت مازاد عرضه نفت خام را کمتر از ۲ درصد مصرف جهانی اعلام کرد.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش کوسوم به ائتلاف اوپک‌پلاس گروهی از ماه اوت هشدار داده‌اند که ظرفیت مازاد عرضه کنونی اندک است.

اعتقاد بر این است که عربستان و امارات متحده عربی بخش اعظم این ظرفیت مازاد عرضه را در این ائتلاف در اختیار دارند و تنها دو عضوی هستند که توانایی افزایش تولید را دارند.

الجابر همچنین نسبت به شکاف مالی گسترده بین سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر و بخشی از منابع مالی تخصیص‌یافته به انرژی‌های عاری از کربن که می‌توانند سبب تغییر در عملکرد صنایع سنگین، تولید، ساخت‌وساز و کشاورزی شوند، هشدار داد.

وی که همچنین فرستاده ویژه امارات در امور تغییرات آب و هوایی است، گفت: با ادامه افزایش تقاضای جهانی انرژی، ما باید به‌طور جمعی و سریع منابع انرژی موجود را که جهان همچنان به آنها متکی است، کربن‌زدایی کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ابوظبی تصریح کرد: ما یک بازیگر جهانی انرژی هستیم و به‌طور کامل به پدیده انتقال انرژی متعهد هستیم.

کد خبر 462388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =