استفاده حداکثری پترول از ظرفیت انجمن‌ها برای توسعه زنجیره ارزش

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس (پترول) با اشاره به برنامه جدی هلدینگ خلیج فارس در تکمیل زنجیره ارزش و بالا بردن ارزش افزوده محصولات گفت: در این مسیر تا جایی که امکان دارد از ظرفیت‌های مردمی و خصوصی استفاده می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار شانا، رشید قانعی، امروز (دوشنبه، ۱۱ مهرماه) در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری میان گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس (پترول) و انجمن تولیدکنندگان مستربچ و آمیزه‌های پلیمری ایران با اشاره به اینکه برنامه جدی هلدینگ خلیج فارس تکمیل زنجیره ارزش و بالا بردن ارزش افزوده محصولات است، اظهار کرد: بنگاه‌های بزرگ به‌طور معمول از برنامه‌ریزی تا اجرا و تأمین مالی طرح را خود انجام می‌دهند و کمترین ارتباط را با سازمان‌های مردم نهاد (NGO) دارند.

وی ادامه داد: در صورتی که بسیاری از  سازمان‌های مردم نهاد از نظر تخصصی بسیار حرفه‌ای‌تر از بنگاه‌ها  عمل می‌کنند که هلدینگ خلیج فارس این واقعیت را پذیرفته و به دنبال آن است تا جایی که امکان دارد از ظرفیت‌های مردمی و خصوصی استفاده کند و ما بیشتر نقش پشتیبان و هدایت‌گر و تأمین سرمایه را داشته باشیم.

مدیرعامل پترول با اشاره به اینکه عمده محصولات صادراتی واحدهای پتروشیمی ایران ارزش افزوده بالایی ندارند که بخش مستربچ و کامپاند از این موارد است، اظهار کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه از ظرفیت‌های انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند پلیمر در زمینه طراحی محصولات آتی، توسعه کسب‌وکار و بازارهای جهانی استفاده می‌شود.

قانعی  گفت: امیدواریم این همکاری‌ها افزون بر تکمیل زنجیره و جلوگیری از خام‌فروشی منجر به تقویت بخش خصوصی هم شود.

رصد دقیق بازار و صنعت از سوی انجمن‌ها

مهدی قربانی، معاون حاکمیت، خدمات مشترک و سامانه‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس نیز در این آیین با اشاره به اینکه ارتباط با انجمن‌ها، مراکز علمی و سازمان‌های مردم‌نهاد از اهداف و سیاست‌های هلدینگ خلیج فارس است، اظهار کرد: استفاده از این ظرفیت‌ها به خلق ارزش و تکمیل زنجیره ارزش منتج می‌شود.

وی ادامه داد: انجمن‌ها و اصناف به‌خوبی می‌توانند حلقه واسط در این زمینه باشند و به‌عنوان عناصر تصمیم‌ساز بسیار مؤثرند، زیرا می‌توانند رصد دقیقی از واقعیت‌های بازار و صنعت داشته باشند و این ارتباط را به‌خوبی میسر کنند.

معاون حاکمیت، خدمات مشترک و سامانه‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس افزود: این تفاهم‌نامه مقدمه‌ای برای گسترش ارتباط هلدینگ خلیج فارس با سایر انجمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد که در این زمینه فعالیت می‌کنند، خواهد بود.

حرکت در مسیر توسعه پایدار

سعید زکایی، رئیس هیئت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان مستربچ و آمیزه‌های پلیمری ایران نیز در این آیین اظهار کرد: توسعه صنعت پتروشیمی و پلیمری به‌واسطه وجود زنجیره کامل مواد خام و میانی و نهایی و افراد تحصیل‌کرده از اولویت‌های کشور است.

وی با بیان اینکه میانگین ارزش صادراتی محصولات پلاستیکی ما حدود ۱۵۰۰ دلار است که هنوز با میانگین جهانی و کشورهای پیشرو فاصله دارد، افزود: سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی در این بخش سبب می‌شود ارزش دلاری هر تن از محصولات پلاستیکی ایران بالاتر رود و سبب افزایش ثروت و اشتغال‌زایی و رونق برای کشور شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان مستربچ و آمیزه‌های پلیمری ایران با اشاره به اینکه این انجمن شناخت کاملی از بازارها و کالاهای جدید دارد، گفت: بیشتر اعضای این انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان هستند.

زکایی تأکید کرد: این همکاری می‌تواند افزون بر توسعه صادرات و طراحی مواد اولیه کمک کند تا در مسیر توسعه پایدار پیش رویم.

کد خبر 462606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =