قراردادها و همکاری‌های نفتی و گازی ایران و روسیه با جدیت پیگیری می‌شود

معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: سرعت بخشیدن به قراردادهای نفتی و گازی و ایجاد منطقه آزاد مشترک میان ایران و روسیه با جدیت پیگیری می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، محمد مخبر امروز (پنجشنبه، ۱۴ مهرماه) در نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و روسیه که در حاشیه دومین همایش اقتصادی خزر برگزار شد، اظهار کرد: ایران و روسیه از روابط خوب و رو به رشدی برخوردار هستند و اراده دو کشور برای تقویت همه‌جانبه روابط جدی است.

وی با اشاره به دیدار دیشب (چهارشنبه، ۱۳ مهرماه) مدیران برخی شرکت‌های عالی‌رتبه روسی با هیئت ایرانی افزود: در این دیدار در خصوص سرمایه‌گذاری این شرکت‌ها در میدان‌های نفتی و همچنین در بخش کشاورزی، مالی، بانکی و ترانزیت و حمل‌ونقل گفت‌وگو و تصمیم‌هایی اتخاذ و مقرر شد طرفین برنامه زمان‌بندی برای اجرا ارائه دهند.

معاون اول رئیس‌جمهوری حمل‌ونقل، ترانزیت، انرژی و فعال کردن کریدور شمال - جنوب را از مهم‌ترین محورهای همکاری ایران و روسیه برشمرد و تصریح کرد: ایجاد بانک مشترک، برقی کردن راه‌آهن گرمسار - اینچه‌برون و سرعت بخشیدن به قراردادهای نفتی و گازی و ایجاد منطقه آزاد مشترک از دیگر زمینه‌های همکاری‌های مورد نظر است که باید با جدیت پیگیری کنیم.

مخبر با تأکید بر اینکه به دستور رئیس‌جمهوری، باید روند توسعه مناسبات با روسیه به سرعت دنبال شود، اظهار کرد: توسعه روابط ایران و روسیه برای دشمنان دارای این پیام است که تحریم‌ها نمی‌تواند مانع اجرای برنامه‌های ما باشد.

توسعه روابط ایران و روسیه بهترین پاسخ به تحریم‌های غیرقانونی

میخائیل میشوستین، نخست‌وزیر روسیه نیز در این دیدار با اشاره به روابط دوستانه و حسن همجواری میان دو کشور گفت: مسکو نسبت به گسترش و تعمیق همکاری‌ها با تهران در تمام عرصه‌ها اهتمام دارد.

وی توسعه و گسترش روابط دو کشور را بهترین پاسخ به تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران و روسیه دانست و افزود: از حضور و فعالیت شرکت‌های ایرانی در روسیه استقبال می‌کنیم و زمینه فعالیت و همکاری برای شرکای ما در روسیه فراهم است.

نخست‌وزیر روسیه اظهار کرد: با وجود تحریم‌ها، شرکت‌های دو کشور در حال همکاری هستند و شرکت‌های روسیه اقدام‌های خوبی در زمینه سرمایه‌گذاری و همکاری مشترک در بخش انرژی و میدان‌های جدید نفت و گاز انجام داده‌اند.

کد خبر 462694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =