حجم مبادلات تجاری ایران و قزاقستان می‌تواند به ۳ میلیارد دلار برسد

معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: سطح مبادلات تجاری ایران و قزاقستان با توجه به ظرفیت‌های موجود دو کشور می‌تواند به سرعت به ۳ میلیارد دلار برسد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، محمد مخبر امروز (پنجشنبه، ۱۴ مهرماه) در دیدار با علی‌خان اسماعیل‌اف، نخست‌وزیر قزاقستان اظهار کرد: در سفر رئیس‌جمهوری قزاقستان به ایران ۱۰ سند در بخش دولتی و ۱۱ سند در بخش خصوصی دو کشور به امضا رسید که نقطه عطفی در روابط فی‌مابین خواهد بود.

وی از آمادگی ایران برای اعزام شرکت‌های فعال در حوزه معدن به قزاقستان خبر داد و افزود: تهران آماده همکاری با آستانه در حوزه بندر، سدسازی، احداث نیروگاه برق‌آبی، حوزه دانش‌بنیان و ارائه خدمات فنی و مهندسی است.

معاون اول رئیس‌جمهوری بر استفاده از پول ملی دو کشور در مبادلات تجاری فی‌مابین تأکید کرد و گفت: باید با حسن نیت و اراده جدی در مسیر اراده و خواست رؤسای جمهوری در توسعه مناسبات دو کشور گام برداریم.

ضرورت ارتقای سطح همکاری‌های تهران - آستانه

علی‌خان اسماعیل‌اف، نخست‌وزیر قزاقستان نیز در این دیدار با استقبال از پیشنهاد معاون اول رئیس‌جمهوری کشورمان اظهار کرد: زمینه‌های لازم و ظرفیت‌های دو کشور مهیای ارتقای سطح تبادلات تجاری ایران و قزاقستان و رسیدن به ۳ میلیارد دلار در سال است.

وی بر اهمیت ارتقای سطح همکاری‌های تهران - آستانه در بخش‌های سوآپ نفت، صنعت، کشاورزی و علمی و فرهنگی تأکید کرد و گفت: همچنین منشور سند امنیت غذایی تهیه شده و بسیاری از کشورها آن را تأیید کرده‌اند و می‌تواند در تأمین امنیت غذایی منطقه اثرگذار باشد.

کد خبر 462695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =