عزم ایران و ونزوئلا برای توسعه همکاری‌ها در حوزه گاز

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران و معاون شرکت نفت ونزوئلا در امور گاز به‌منظور توسعه همکاری‌ها در حوزه گاز و تأمین تجهیزات دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش شانا، رضا نوشادی روز سه‌شنبه (۱۲ مهرماه) در دیدار با خوان سانتانا، معاون شرکت نفت ونزوئلا در امور گاز با بیان اینکه روابط بسیار خوبی بین ایران و این کشور برقرار است بر ضرورت عملیاتی‌سازی موارد مورد توافق در مذاکرات پیشین تأکید و اظهار کرد: شرکت‌های ایرانی پیچیده‌ترین تجهیزات را با بهترین کیفیت و طبق تازه‌ترین استانداردهای بین‌المللی می‌سازند.

وی ادامه داد: با اتکا به همین ظرفیت‌ها، هم‌اکنون ۱۰ ایستگاه تقویت فشار گاز و ۷ طرح ذخیره‌سازی به طور هم‌زمان در حال اجراست که رکوردی بی‌نظیر به‌شمار می‌آید.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گفت: این شرکت همچنین با تکیه بر سوابق درخشان خود به‌عنوان بزرگ‌ترین توسعه‌دهنده پروژه‌های گازی در جهان قادر به اجرای طرح‌های عملیاتی در خارج از کشور و علاقه‌مند به انجام طراحی و تأمین کالا و اجرای پروژه‌های برون‌مرزی با استانداردهای روز صنعت گاز دنیاست.

خوان سانتانا، معاون شرکت نفت ونزوئلا در امور گاز نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از  سفر به تهران از برنامه این کشور برای دایر کردن دفتر همکاری‌های مشترک در ایران خبر داد و تصریح کرد: ونزوئلا علاقه‌مند است در پروژه‌های تولید ال‌ان‌جی، مایع‌سازی گاز، احداث تأسیسات تقویت فشار گاز، پالایشگاه‌های گازی و اجرای خط لوله از تجربه‌های ایران استفاده کند.

بر اساس این گزارش، شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران به نمایندگی از شرکت ملی گاز ایران، به‌تازگی تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک با وزارت انرژی و معادن ونزوئلا امضا کرده است.

کد خبر 462697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =