اراده رؤسای جمهوری ایران و روسیه گسترش سطح روابط اقتصادی دو کشور است

معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: اراده رؤسای جمهوری ایران و روسیه به حداکثر رساندن سطح روابط اقتصادی دو کشور است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، محمد مخبر عصر روز پنجشنبه (۱۴ مهرماه) در حاشیه دومین همایش اقتصادی خزر در نشست هم‌اندیشی با استانداران و رؤسای مناطق فدراسیون روسیه، ظرفیت‌های موجود در این مناطق را مفید و سازنده در جهت ارتقای سطح همکاری‌ها ارزیابی و اظهار کرد: گزارش رؤسای مناطق روسیه نشان می‌دهد توسعه مناسبات تجاری میان دو کشور امری دست‌یافتنی است.

وی از استانداران و رؤسای مناطق روسیه خواست متناسب با ظرفیت و مزیت‌های خود، زمینه توسعه همکاری با استان‌های ایران را فراهم کنند و با این استان‌ها که دارای مزیت و ظرفیت متناظر هستند روابط تجاری خود را گسترش دهند.

معاون اول رئیس‌جمهوری با بیان اینکه استان‌های ایران و مناطق روسیه از ظرفیت‌های گسترده‌ای برای همکاری برخوردارند، تصریح کرد: ظرفیت‌های این مناطق بیش از مقدار فعلی صادرات و واردات است و این حد از مبادلات تجاری فاصله زیادی با اهداف و چشم‌انداز روابط دارد.

مخبر بر گسترش صادرات، واردات همچنین تهاتر میان تهران و مسکو تأکید کرد و گفت: ایران و روسیه دو کشور دوست و همسایه هستند و می‌توانند در مبادلات تجاری به‌ جای استفاده از ارز بیگانه، از پول ملی خود استفاده کنند که در این صورت با افزایش تقاضا نسبت به پول ملی، ارزش آن ارتقا خواهد یافت.

وی اظهار امیدواری کرد با فراهم شدن زمینه همکاری‌ها بین استان‌های ایران و روسیه، شاهد تحول جدی در حجم مبادلات تجاری میان مناطق دو کشور باشیم.

در این نشست که کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه و جواد اوجی، وزیر نفت به‌عنوان رئیس طرف ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور نیز حضور داشتند، استانداران و رؤسای مناطق فدراسیون روسیه هر کدام گزارشی از مزیت‌های صادراتی و حجم مبادلات خود با کشورمان ارائه و بر آمادگی خود برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی فی‌مابین تأکید کردند.

در پایان این نشست مقرر شد موارد و پیشنهادهای مطروحه از سوی نمایندگان تعیین‌شده از سوی دو طرف بررسی و مورد پیگیری قرار گیرد.

کد خبر 462698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =