امضای تفاهم‌نامه طرح پویش اهدای بسته‌های آموزشی به‌ دانش‌آموزان محروم مناطق نفت‌خیز

طرح پویش اهدای بسته‌های آموزشی به دانش‌آموزان محروم مناطق نفت‌خیز و گازخیز کشور به‌منظور توانمندسازی دانش‌آموزان بومی و محروم این مناطق و ایجاد توسعه پایدار اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، تفاهم‌نامه طرح پویش اهدای بسته‌های آموزشی (نوشت‌افزار تولید داخل)، به‌دانش‌آموزان محروم مناطق نفت‌خیز و گازخیز کشور همسو با مسئولیت‌های اجتماعی صنعت نفت ایران، بین شرکت ملی نفت ایران و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور معاونت اول ریاست‌جمهوری، عصر امروز (شنبه، ۱۶ مهرماه) در محل سالن نشست‌های هیئت‌مدیره شرکت ملی نفت ایران واقع در ساختمان مرکزی وزارت نفت امضا شد.

محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در ابتدای نشست با اشاره به مفهوم یکپارچگی در طرح‌های توسعه‌ای صنعت نفت گفت: زمانی که ما صحبت از یکپارچگی طرح‌های توسعه‌ای می‌کنیم، در واقع از طرح‌های همه‌جانبه و متوازن صحبت می‌کنیم که شامل همه الزام‌های از جمله مسئولیت‌های اجتماعی باشد و طرحی که بدون پیوست مسئولیت‌های اجتماعی باشد، ناقص و عاری از موضوع‌های آمایش سرزمینی است.

وی در تشریح آمایش سرزمینی توضیح داد: آمایش فقط مربوط به حوزه جغرافیایی نیست، بلکه حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و صنعتی را شامل می‌شود.

۱۰ هزار میلیارد تومان تکلیف مسئولیت اجتماعی صنعت نفت در دولت سیزدهم

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه با آغاز به‌کار دولت سیزدهم، گرایش‌های رئیس‌جمهوری متمرکز بر رفاه مردم بود، گفت: موضوع مسئولیت‌های اجتماعی یکی از ارکان طرح‌های توسعه‌ای کشور به‌شمار می‌رود و در اصل پایداری و دوام و قوام یک طرح صنعتی بدون توجه به مقتضیات جغرافیایی و مسائلی مانند محرومیت‌زدایی، اشتغال و توانمندسازی بخش‌های مختلف از جمله آموزشی و پژوهشی بی‌معناست.

خجسته‌مهر با اشاره به اینکه با آغاز به‌کار دولت سیزدهم ۱۰ هزار میلیارد تومن دولت تکالیف مسئولیت اجتماعی برای صنعت نفت در نظر گرفته شد، گفت: برای این تکالیف در بخش‌های مختلف پرژوه‌ها با اولویت مناطق محروم و کم‌برخوردار تعریف شده است.

وی این طرح‌ها را در بخش‌های مختلف صنعتی، راهسازی، عمران، درمان، پژوهشی و آموزشی و دیگر موارد برشمرد و افزود: از این تعداد پروژه، هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تنها مربوط به حوزه آموزشی است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: افتخار می‌کنیم در بخش آموزشی به‌عنوان نمادی در زمینه مسئولیت‌ اجتماعی کارهای بزرگی انجام داده‌ایم و تفاهم‌نامه‌ای که امروز در این زمینه امضا شد، تجلی این افتخار در دولت سیزدهم به‌شمار می‌رود.

خجسته‌مهر افزود: این تفاهم‌نامه نه تنها از جنبه مالی، بلکه از بعد معنوی و تکریم بحث آموزشی و توانمندسازی مناطق نیازمند، بسیار حائز اهمیت است.

وی در تشریح‌ اقدام‌های انجام شده در حوزه آموزش در شرکت ملی نفت ایران برای زمینه مسئولیت‌ اجتماعی گفت: تاکنون پروژه‌های زیادی در حوزه آموزش در مناطق محروم به سرانجام رسانده‌ایم؛ یکی از آنها توانمندسازی سه هزار معلم در مناطق محروم با کمک آموزش و پرورش بوده است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تعداد طرح‌های عام‌المنفعه اجرا شده در یکسال گذشته را ۵۴۰ طرح برشمرد و گفت: ۷۰ پروژه مربوط به توانمندسازی و تقویت بنیه علمی و نوسازی و بازسازی فضاهای آموزشی بوده که مربوطه به وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش است.

خجسته‌مهر از تخصیص بودجه برای تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان مناطق محروم یاد کرد و گفت: با توانمندسازی علمی، می‌توان نیروی بومی را برای مشاغلی که در آینده ایجاد می‌شود، آموزش داد.

وی درباره امضای تفاهم‌نامه پیش رو گفت: امروز برای تکریم و ارزش‌گذاری به علم و دانش‌آموزانی که به آینده کشور و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی فکر می‌کنند این تفاهم‌نامه را اجرا می‌کنیم.

شرکت ملی نفت ایران پیشگام طرح‌های مسئولیت‌ اجتماعی

سید وحید سعادت، معاون سرمایه‌گذاری فرهنگی و اجتماعی معاونت اول ریاست‌جمهوری نیز در این مراسم با بیان اینکه شرکت ملی نفت ایران در زمینه مسئولیت‌ اجتماعی پیشتاز و همراه است گفت: ۱۲ هزار طرح اقتصادی و زیرساختی و ۳۰۰ هزار شغل در حوزه روستایی در معاونت اول ریاست‌جمهوری در چهار محور دنبال می‌شود که تفاهم‌نامه پیش‌رو همسو با یکی از این محورها است.

وی در تشریح این چهار محور که از سوی قرارگاه جهادی که به دستور رئیس‌جمهوری به‌منظور اجرای مسئولیت‌ اجتماعی ایجاد شده است، گفت: نخستین محور رفع بازماندگی از تحصیل است، در شرایط کرونا و پیشامد موضوع‌های اقتصادی، خیلی از دانش‌آموزان از تحصیل بازمانده بودند که در نشست‌هایی که با استانداران و مراکز عشایری داشتیم، اجرای این طرح را در برنامه گذاشتیم.

معاون سرمایه‌گذاری فرهنگی و اجتماعی معاونت اول ریاست‌جمهوری، نوسازی مدارس مرزی و محروم را از دیگر محورها برشمرد و گفت: ۳۰ هزار کلاس در این مناطق از سوی سازمان نوسازی مدارس شناسایی شده است و در حال پیگیری هستیم. سعادت افزود: همچنین در محور دیگر ۱۱۰ هزار صفحه خورشیدی برای مناطق محروم در نظر گرفته شده است که ۱۰ هزار تعداد از آن برای مدارس اجرا می‌شود، تا برق مورد نیاز را تأمین کنیم.

وی یکی دیگر از محورها را تفاهم‌نامه پیش‌رو برشمرد و گفت: این تفاهم‌نامه بخشی از پویشی است که در قالب یک نهضت پیش‌ می‌رود و در این تفاهم‌نامه الزام تهیه اقلام از تولیدکنندگان داخلی و فرهنگی بودن آن، همسو با موضوع‌های مورد توجه کشور از جمله مسائل مذهبی تبیین شده است.

اقدام‌های دولت سیزدهم در زمینه مسئولیت‌ اجتماعی ستودنی است

حبیب‌اله آسوده، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی در کمیته امداد امام خمینی (ره)، در این نشست، گفت: اگر به توسعه‌یافتگی و سرمایه‌گذاری‌هایی که در کشور انجام می‌شود نگاهی داشته باشیم، متوجه خواهیم شد سهم مسئولیت‌ اجتماعی در کشور بسیار پایین است.

وی ضمن تشریح اقدام‌هایی که در دولت سیزدهم در زمینه مسئولیت اجتماعی انجام شده است افزود: با توجه به نگاه مردمی رئیس‌جمهوری دولت سیزدهم، اقدامی که شرکت ملی نفت ایران در این حوزه انجام می‌دهد بسیار ستودنی است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی در کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه رویکرد شرکت ملی نفت ایران در زمینه مسئولیت اجتماعی رویکرد توانمندسازی به جای توزیع است، گفت: تعامل کمیته امداد امام خمینی (ره) با دیگر سازمان‌ها و شرکت‌ها از جمله شرکت ملی نفت ایران می‌تواند، آثار و نتایج مطلوبی را برای مردم به‌همراه داشته باشد.

آسوده در پایان گفت: توانمندسازی جوامع که رویکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز است، می‌تواند در آینده به توسعه‌یافتگی کشور کمک کند.

کد خبر 462763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =