افزایش ۲۲ درصدی خدمات فنی و ویژه به چاه‌های نفت و گاز در نیمه نخست ۱۴۰۱

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در امور فنی و مهندسی از رشد ۲۲ درصدی خدمات یکپارچه فنی و مهندسی به چاه‌های نفت و گاز در ۶ ماه نخست امسال در مقایسه با دوره مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، شهرام شمی‌پور روز چهارشنبه (۲۰ مهرماه) در توضیح بیشتر در این‌ باره گفت: این خدمات از سوی دو مدیریت خدمات فنی و خدمات ویژه حفاری به شرکت‌های متقاضی ارائه ‌شده است.

وی افزود: خدمات فنی و ویژه حفاری متنوع و افزون بر ۲۰ عملیات تخصصی است که به چاه‌های در دست حفاری، همچنین چاه‌های در حال بهره‌برداری ارائه می‌شود و نقش اساسی در حفظ، نگهداشت و افزایش تولید ایفا می‌کند.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری در امور فنی و مهندسی با اشاره به برخورداری این شرکت از متخصصان مجرب و تجهیزات لازم در این زمینه اظهار کرد: هم‌اکنون این خدمات به شرکت‌های نفتی زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های بخش خصوصی فعال در عرصه صنعت حفاری ارائه و توانمندی در این بخش وجه تمایز شرکت ملی حفاری ایران در قیاس با شرکت‌های صاحب‌نام حفاری در جهان محسوب می‌شود.

شمی‌پور گفت: در مدیریت خدمات ویژه در مدت پیش‌گفته ۶۵ مورد عملیات نمودارگیری، ۲۴۶ مورد نمودارگیری از سیال حفاری و ۱۲۳ مورد چاه پیمایی انجام شد.

وی افزود: تحقق ۵ هزار و ۸۴۴ متر حفاری جهت‌دار و افقی با حفر ۱۸ حلقه چاه و ۵۲ متر مغزه‌گیری از دیگر فعالیت‌های عملیاتی مدیریت خدمات ویژه در این مدت است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در امور فنی و مهندسی اظهار کرد: انجام ۱۲۵ مورد عملیات لوله‌مغزی سیار، ۲۰۶ مورد آزمایش چاه با ساق مته، اجرای ۱۲ مورد عملیات حفاری با هوا و ثبت ۶۲۹ متر حفاری به این شیوه، انجام ۲۰ عملیات ویژه حفاری به روش فروتعالی، ۲۰۲ مورد لوله‌گذاری چاه و انجام عملیات‌های نصب آویزه و آزمایش بهره‌دهی چاه برای شرکت‌های متقاضی عمده فعالیت‌های مدیریت خدمات فنی حفاری از ابتدای فروردین تا پایان شهریورماه سال جاری هستند.‌

شمی‌پور گفت: در بخش سیمان‌کاری و انگیزش‌ چاه که زیرمجموعه مدیریت خدمات فنی است نیز در مدت مورد اشاره ۷۲۶‌ مورد عملیات سیمان‌کاری، ۹۱۱ مورد تزریق‌پذیری، ۶۵ مورد اسیدکاری ویژه و ۱۶ مورد عملیات اسیدکاری گسترده به شرکت‌های متقاضی ارائه شد.

وی در ادامه با تأکید بر برنامه‌زیری انجام‌شده از سوی این معاونت برای تعمیرات اساسی، نوسازی تجهیزات و روزآمدسازی آنها و بومی‌سازی قطعات و تجهیزات کاربردی با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و دانش‌بنیان‌ها افزود: حسب تأکید مدیرعامل شرکت پاسخگویی به‌موقع به درخواست‌های دریافتی از شرکت‌های متقاضی طرف قرارداد و کارفرماها و شتاب‌بخشی در اجرا، همچنین بازاریابی و توسعه خدمات و فعالیت‌ها و توجه به موضوع آموزش‌های تخصصی در دستور کار این معاونت قرار دارد.

کد خبر 463027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =