تضمین تولید پایدار و افزایش کیفیت نفت با به‌کارگیری فناوری پیشرفته در نمک‌زدایی

سرپرست شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون از به‌کارگیری فناوری پیشرفته اسمز معکوس به‌منظور نمک‌زدایی از نفت خام در مجتمع صنعتی شماره ۵ این شرکت با هدف جلوگیری از کاهش تولید و ارتقای کیفیت نفت شیرین خروجی خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون، قباد ناصری با بیان اینکه فناوری اسمز معکوس برای نخستین بار در شرکت ملی نفت و به‌زودی وارد فرآیند تولید خواهد شد، گفت: با توجه به روند افزایشی نمکی شدن نفت موجود در مخازن و افزایش آب همراه نفت، جداسازی بهینه ذرات ریز آب از نفت اهمیت دوچندانی یافته است و همین موضوع سبب شد استفاده از بسته یادشده در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: از مزایای این فناوری می‌توان به کاهش قابل توجه مصرف آب و برق و نبود نیاز به مواد شیمیایی تعلیق‌شکن در فرآیند نمک‌زدایی از نفت خام اشاره کرد.

سرپرست شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون اظهار کرد: افزون بر این، نصب و به‌کارگیری این فناوری سبب افزایش ظرفیت نمک‌زدایی به مقدار ۲۰ هزار بشکه در روز می‌شود که تأثیر بسزایی در پایداری تولید و افزایش کیفیت نفت خام برای استفاده در صنایع پالایشگاهی داخلی و صادرات خواهد داشت.

شایان ذکر است اسمز معکوس ( RO) یک فرآیند فیزیکی به‌منظور جداسازی مواد معدنی حل‌شده از محلول با استفاده از غشای نیمه‌تراوا و فشار است. 

کد خبر 463033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =