پالایش روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت ایران در پالایشگاه فراسرزمینی ال‌پالیتو

وزیر نفت از راه‌اندازی نخستین پالایشگاه فراسرزمینی به نام ال‌پالیتو در ونزوئلا و پالایش روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت خام میدان‌های کشور در این پالایشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا، جواد اوجی در دومین روز همایش «در مسیر تحول سوخت‌رسانی، فناوری در خدمت تجربه» که صبح امروز (یکشنبه، ۲۴ مهرماه) در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران برگزار شد، گفت: این آرزوی دیرینه و ۴۳ ساله‌ای بود که به همت همکاران من در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و پیگیری آقای سالاری، مدیرعامل این شرکت در بخش فراسرزمینی تحقق یافت، نقطه آغاز این اقدام در ونزوئلا بود و با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در دیگر نقاط نیز ادامه خواهد یافت.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های مجموعه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در بحث حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت اظهار کرد: خوشبختانه تحول مثبتی در صنعت پالایش کشور رخ داده است، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز در مدیریت این حمله سایبری خوش درخشید که بحث آن همیشه در هیئت دولت مطرح می‌شود. حمله سایبری از مواردی بود که دشمن برنامه‌ریزی کرده بود تا کمر انقلاب را بشکند که البته به لطف پروردگار و به همت مدیران و کارکنان این حوزه، دشمن ناامید شد.

وزیر نفت با اشاره به اینکه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در زمینه تأمین سوخت، پارسال بسیار خوب عمل کرد، افزود: در بحث تأمین سوخت تابستانی، به‌ویژه در یکی دو ماه اخیر، کارکنان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به لطف خدا بسیار خوب درخشیدند که امیدواریم این امر ذخیره آخرت شما باشد.

اوجی با تأکید بر پیگیری طرح‌های جدید پالایشی گفت: خوشبختانه مجوز برخی طرح‌ها در بحث احداث خطوط لوله فرآورده‌های نفتی از شورای اقتصاد دریافت شده است و امیدواریم با اجرایی شدن این طرح‌ها، دغدغه ما درباره تردد تعداد زیادی تانکر در زمستان برطرف شود.

کد خبر 463080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =