ایجاد کنسرسیوم‌های صادراتی صنایع پایین‌دستی پتروشیمی

مدیر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی از ایجاد کنسرسیوم‌های صادراتی و شهرک‌های تخصصی با همکاری و مشارکت تشکل‌های صنایع پایین‌دستی پتروشیمی خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، عباس غلامی گفت: در دومین نشست کارگروه مشترک تفاهم‌نامه همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ضمن عارضه‌یابی توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی بر لزوم هم‌افزایی واحدهای صنایع پایین‌دست در تکمیل و توسعه زنجیره ارزش تأکید شد.

وی اظهار کرد: در این نشست ضمن ارائه بسته خدمات حمایتی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از صنایع کوچک و متوسط صنایع پایین‌دستی پتروشیمی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، روند اجرایی تشکیل کمیته‌های تخصصی بررسی شد.

به گفته مدیر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی، ایجاد کارگروه مشترک و نحوه ایجاد کنسرسیوم‌های صادراتی صنایع پایین‌دستی پتروشیمی، استفاده از ظرفیت‌های نظام مبادلات پیمانکاری فرعی (SPX)، ایجاد شهرک‌های تخصصی صنایع پتروشیمی به لحاظ ظرفیت‌های جذب سرمایه‌گذاری و ایجاد ارزش افزوده و اشتغال از مهم‌ترین مسائل مطرح‌شده در این نشست بود.

غلامی در ادامه مشکلات فراگیر واحدهای صنایع پایین‌دستی را کمبود منابع مالی، مالیات، تعرفه‌های ترجیحی، رقابت‌پذیری صادراتی، تأمین مواد اولیه، نظام سهمیه‌بندی و پرداخت جوایز صادراتی واحدهای صنایع پایین‌دستی برشمرد و اظهار کرد: مقرر شد  این مشکلات در کمیته آسیب‌شناسی و عارضه‌یابی صنایع پایین‌دستی که با حضور مسئولان مرتبط در سازمان توسعه تجارت، امور مالیاتی و شبکه بانکی و دفتر صنایع پلیمری و شیمیایی وزارت صمت برگزار می‌شود، مطرح و راهکارهای برون‌رفت از این موانع و مشکلات در نشست‌های آتی مشخص شود.

دومین نشست کارگروه مشترک تفاهم‌نامه همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با حضور معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، مدیر تأمین مالی و سرمایه‌گذاری، مدیر توسعه صنعتی و فناوری، مشاور معاونت صنایع کوچک آن سازمان و اعضای هیئت مدیره انجمن ملی صنایع پلیمر و اتحادیه سراسری صنایع پایین‌دستی پتروشیمی و سندیکای تولیدکنندگان مواد اولیه دارویی به میزبانی مدیریت توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی برگزار شد.

کد خبر 463125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =