پیام معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت برای روز ملی استاندارد

معاون وزیر در امور مهندسی، پژوهش و فناوری در پیامی با تبریک روز ملی استاندارد نوشت: این معاونت تلاش دارد با نیازسنجی، تدوین و به‌روزرسانی استانداردها، گامی مهم در جهت بهبود و توسعه همه‌جانبه، متوازن و پایدار صنعت استانداردمحور نفت بردارد.

به گزارش شانا، متن پیام وحیدرضا زیدی‌فرد، رئیس شورای سیاست‌گذاری استانداردهای صنعت نفت به شرح زیر است:

«بیست‌ودوم مهرماه هر سال مصادف با روز جهانی استاندارد، سرآغاز حرکتی هماهنگ برای کشورهای جهان در راستای تحقق شعار سالانه سازمان بین‌المللی استاندارد است. همان‌طور که می‌دانیم، صنعت نفت نقش کلیدی در پایداری اقتصاد کشور دارد، لذا هرگونه چالش یا توقف در تولید و عرضه محصولات نفتی، تأثیر مستقیمی بر اقتصاد کشور خواهد داشت.

استانداردهای صنعت نفت، الزامات فنی، کیفی، ایمنی و زیست‌محیطی را در بخش‌های مختلف آن از فرآیندهای اکتشاف و تولید تا عرضه در پایانه‌های صادراتی و جایگاه‌های عرضه سوخت تعیین می‌کند که از این حیث، تولید پایدار با قابلیت اطمینان بالا را برای صنعت نفت به همراه خواهد داشت. در راستای انجام این رسالت خطیر، معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت تلاش دارد با نیازسنجی، تدوین و به‌روزرسانی استانداردها، گامی مهم در جهت بهبود و توسعه همه‌جانبه، متوازن و پایدار صنعت استانداردمحور نفت بردارد.

این معاونت همراستا با شعار امسال سازمان جهانی استاندارد با عنوان «چشم‌انداز مشترک برای جهانی بهتر» و در اجرای تبصره (۳) ماده «۳» «قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد»، ماده «۳» «قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت» و «آیین‌نامه نظام استانداردسازی در صنعت نفت ایران»، از طریق مشارکت جمع کثیری از متخصصان و خبرگان در داخل و خارج از وزارت نفت، با همکاری سازمان ملی استاندارد ایران و پژوهشگاه استاندارد به‌عنوان بازوی تحقیقاتی آن سازمان، کمیته‌های استانداردسازی شرکت‌های اصلی وزارت نفت، اداره کل بهداشت، ایمنی و محیط زیست وزارت نفت و انجمن‌های تخصصی و تشکل‌های مردم‌نهاد، پروژه عظیم «ملی‌سازی استانداردهای صنعت نفت ایران» را آغاز کرده که در این پروژه تاکنون تعداد ۱۹ استاندارد صنعت نفت ایران به‌صورت استاندارد ملی منتشر شده است و تعداد ۷۶ استاندارد دیگر در آستانه ملی‌سازی قرار دارند.

تهیه و ابلاغ دستورعمل‌های «نظارت بر حُسن اجرای استانداردهای تخصصی صنعت نفت» و «صدور گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای کارشناسان فنی استانداردسازی صنعت نفت» و تشکیل «شورای سیاستگذاری استانداردها در صنعت نفت» از دیگر اقدام‌های این معاونت است.

در خاتمه ضمن تبریک هفته ملی استاندارد به همه همکاران عزیز، امید دارد در سال پیش رو بتوانیم با همدلی و اراده مشترک، تصویری بهتر از آینده این صنعت ترسیم کنیم و با درایت و مشارکت یکایک شما عزیزان در رعایت دقیق استانداردها، شاهد سربلندی و اعتلای روزافزون صنعت نفت کشور عزیزمان باشیم.»

کد خبر 463351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =