قراردادهایی به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار با دانش‌بنیان‌ها امضا می‌شود

وزیر نفت گفت: هفت قرارداد به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار امضا می‌شود تا ۵۴ شرکت دانش‌بنیان با بهره‌گیری از روش‌های فناورانه برداشت از چاه‌های نفت را افزایش دهند.

به گزارش شانا به نقل از خانه ملت، جواد اوجی امروز (یکشنبه، یکم آبان‌ماه) در پایان نشست با علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره اختصاص قیر به دستگاه‌های مختلف اظهار کرد: با راهکارهای مناسبی که نمایندگان مجلس از شهریورماه سال ۱۴۰۰ داشتند، خوشبختانه همه حواله‌های قیر صادرشده ازسوی دستگاه اجرایی جذب شده است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ نیز آقایان نیکزاد و رضاخواه زحمات فراوانی در این زمینه کشیدند و ایرادهایی که به بحث دو فوریت قانون بودجه گرفته شده بود رفع شد و آیین‌نامه آن نیز در دولت بررسی می‌شود، از این رو ما منتظر تصویب آیین‌نامه نماندیم و  با توجه به همکاری مطلوب با مجلس، در ۶ ماه اخیر همه حواله‌های پارسال را ازسوی پالایشگاه‌ها اجرایی کردیم.

وزیر نفت گفت: درباره سهمیه حواله قیر سال ۱۴۰۱ آقای نیکزاد هر دو ماه یکبار نشستی را با وزارت نفت و دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌کند تا تعهدهای مربوطه بررسی شود، امروز هم وزارت نفت به‌عنوان تأمین‌کننده و دستگاه‌های دیگر نیز به‌عنوان اجرا کننده رضایت‌مندی خود را در این باره ابراز کردند.

اوجی افزود: امسال تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان که در حوزه صنعت نفت فعال هستند از ۱۵۰ شرکت در اوایل سال به ۵۴۰ شرکت رسید و وزارت نفت همه نیازهای خود در حوزه کالا، پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها را بررسی کرده و فراخوان نیز داده است تا شرکت‌های توانمند دانش‌بنیان در این پروژه‌ها مشارکت کنند.

وی اظهار کرد: ۷۰۰ حلقه چاه نفت را شناسایی کرده‌ایم که کم‌بازده هستند، از این رو قراردادی به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار امضا خواهد شد تا ۵۴ شرکت دانش‌بنیان در این زمینه با استفاده از روش‌های فناورانه تولید این چاه‌های نفتی را افزایش دهند و در موضوع کنتورهای هوشمند و فرآیندهای بهینه‌سازی نیز در حوزه صنعت، خانگی و حمل‌ونقل اتفاق‌های خوبی افتاده است که به مرور از آنها رونمایی می‌شود.

کد خبر 463371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =