آماده‌سازی تأسیسات انتقال گاز برای ورود به فصل سرد سال

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران گفت: برنامه‌های تعمیراتی امسال تاکنون مطابق برنامه زمانبندی انجام شده و در فرصت کوتاه باقی‌مانده تا آغاز فصل سرد، آماده‌سازی نهایی تأسیسات با استفاده از تجربه‌های گذشته به‌منظور بهبود شرایط آینده نیز باید انجام شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، غلامعباس حسینی در نشست پیشرفت برنامه‌های تعمیرات، پیمان‌سپاری، برون‌سپاری و آمادگی برای ورود به فصل سرد سال که با حضور برخی مدیران و رؤسای ستادی و مدیران مناطق عملیاتی به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با تأکید به همه مدیران مبنی بر کنترل و بازرسی دقیق خطوط لوله و تأسیسات تقویت فشار گاز، اظهار کرد: همه ایستگاه‌های شیر بین راهی، شیرها و خطوط لوله باید بازرسی و کنترل شوند تا هیچ مشکلی در انتقال پایدار گاز در زمستان نباشد.

وی ادامه داد: با توجه به ضرورت آمادگی در فصل سرد سال، همه گروه‌های تعمیراتی باید آماده به‌کار باشند تا بتوانیم در مواقع ضروری در سریع‌ترین زمان ممکن، نسبت به انتقال پایدار گاز، اقدام‌های لازم را انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران به بهره‌بردن از پیمانکاران توانمند و باتجربه در بخش‌های مختلف اشاره و تصریح کرد: زمان فرآیند مناقصات و پیمان‌سپاری را باید به حداقل زمان ممکن رساند تا بتوانیم به‌موقع پروژه‌های تعمیراتی و عملیاتی را در تأسیسات تقویت فشار گاز و خطوط لوله انجام دهیم.

حسینی با اشاره برون‌سپاری تعدادی از تأسیسات در مناطق عملیاتی، گفت: تحویل و تحول دارایی‌های فیزیکی بین مناطق باید به درستی انجام شود و فرآیند آموزش، جذب نیرو و همکاری مناطق عملیاتی با پیمانکار برون‌سپاری شده نیز به‌طور کامل مشخص شود تا هیچ‌ چالشی در روند برون‌سپاری به وجود نیاید.

وی افزود: براساس برنامه پیش‌بینی شده در موعد مقرر، تعمیرات ۶ تا ۷ توربین دیگر هم به‌زودی تکمیل می‌شود و به شبکه انتقال گاز افزوده خواهد شد تا زمستان را با آمادگی کامل‌تری پشت سر بگذاریم.

براساس این گزارش، در این نشست تازه‌ترین وضع پیشرفت برنامه‌های تعمیراتی در مناطق دهگانه عملیاتی، پیمان‌سپاری تعمیرات توربین‌ها، تعمیرات خطوط لوله سراسری، تعمیرات ناشی از پیگرانی هوشمند، تعویض پوشش خطوط و پکیج‌های تعمیراتی سال ۱۴۰۲ بررسی شد.

کد خبر 463409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =