چه کارگروه‌هایی در کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه برگزار می‌شود؟

۱۳ کارگروه در شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه به گفت‌وگو و تبادل نظر می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به روسیه، نشست کارگروه‌های «آب و برق»، «فضایی»، «نفت و گاز»، «اتمی»، «کشاورزی»، «حمل‌ونقل و گمرک»، «استاندارد»، «بانکی، مالی و سرمایه‌گذاری»، «فرهنگ، کار و ورزش»، «مناطق آزاد»، «بازرگانی»، «ارتباطات، فناوری اطلاعات» و «علم و فناوری» از امروز (هشتم آبان‌ماه) آغاز شده است.

در کارگروه «نفت و گاز» حسین اسماعیلی، مدیرکل اروپا، آمریکا و کشورهای همسایه دریای خزر وزارت نفت، مدیر شرکت کالا و پشتیبانی شرکت ملی نفت، نماینده ستاد کل نیروهای مسلح، مدیرعامل شرکت پترو ایران، مدیرعامل هلدینگ انرژی گستر سینا، مدیرعامل شرکت پدکس با همتایان روسی خود مذاکره می‌کنند.

شانزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه هشتم تا دهم آبان‌ماه به میزبانی روسیه برگزار می‌شود که جواد اوجی، وزیر نفت ریاست هیئت ایرانی این کمیسیون مشترک و الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه هم رئیس کمیسیون مشترک ایران و روسیه از سوی روسیه را برعهده دارد.

در کمیسیون مشترک ایران و روسیه نمایندگانی از وزارت نفت، خارجه، امور اقتصاد و دارایی، راه و شهرسازی، نیرو، علوم، تحقیقات و فناوری، جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، ارتباطات و فناوری اطلاعات و نمایندگانی از ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، ستاد نیروهای مسلح، شورای‌ عالی مناطق تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی، سازمان انرژی اتمی، بانک مرکزی، صندوق توسعه ملی، سازمان ملی استاندارد، اتاق بازرگانی و مرکز تجاری ایران در روسیه حضور دارند که با همتایان خود به گفت‌وگوی کارشناسی برای تدوین اسناد همکاری می‌پردازند.

کمیسیون مشترک ایران و روسیه پس از پایان گفت‌وگوها اسناد متعدد همکاری در زمینه‌های مختلف را برای امضا در اختیار  وزیر نفت ایران و معاون نخست‌وزیر روسیه قرار می‌دهند. 

ایران و روسیه تاکنون ۱۵ نشست در قالب کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه برگزار کردند که در این نشست‌ها اسناد مختلفی تهیه شده و به امضای رؤسای مسئول دو کشور رسیده است.

کد خبر 463463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =