۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
  • کد خبر: 463475
ایتالیا تولید گاز را ۵۰ درصد افزایش می‌دهد

وزیر صنعت ایتالیا از برنامه این کشور برای افزایش ۵۰ درصدی تولید گاز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آدولفو اورسو با اشاره به تلاش ایتالیا برای کاهش وابستگی به گاز روسیه اعلام کرد که این کشور در نظر دارد تولید سالانه گاز را با ۵۰ درصد افزایش از ۳ میلیارد مترمکعب کنونی به ۶ میلیارد مترمکعب برساند.

وی در گفت‌وگو با روزنامه ایل مساجرو گفت: یکی از اهداف ما تدوین طرحی است که در سریع‌ترین زمان ممکن وابستگی ما را کاهش دهد و سپس به قطب انرژی منطقه مدیترانه تبدیل کند.

وی با اشاره به سخنان جورجیا ملونی، نخست‌وزیر جدید ایتالیا افزود: دولت همچنین مجوز حفاری‌های دریایی جدید را در دریای آدریاتیک صادر خواهد کرد. ملونی این هفته اعلام کرده بود که کشورش «وظیفه دارد از ذخایر گازی دریایی خود برای تنوع بخشیدن به منابع انرژی به‌طور کامل بهره‌برداری کند».

اورسو با اشاره به اینکه ایتالیا برای اهداف بزرگ خود و تبدیل‌ شدن به قطب انرژی به خطوط لوله گاز موجود و جدید تکیه می‌کند، تصریح کرد: خطوط لوله جدید شامل پیوستن ایتالیا به پروژه خط لوله گاز مدیترانه شرقی (ایست‌مد) موسوم به خط لوله پوزیدون است. این خط لوله متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری مشترکی متشکل از شرکت دپا، اپراتور شبکه گاز یونان و گروه انرژی ادیسون است.

وی اظهار کرد: خط لوله بین اسپانیا و ایتالیا از طریق دریای مدیترانه غربی پروژه جدید دیگری خواهد بود که در صورتی انجام می‌شود که فرانسه تصمیم بگیرد شبکه گازی خود را به شبکه گازی اسپانیا متصل نکند.

کد خبر 463475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =