وجود بیش از ۳۰ میلیون مشترک گاز در ایران/ گاز به‌زودی به چابهار و کنارک می‌رسد

معاون وزیر نفت در امور گاز از گشایش‌ طرح‌ها و پروژه‌های مهم گازرسانی در کشور در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به سیستان و بلوچستان، مجید چگنی امروز (پنجشنبه، ۱۲ آبان‌ماه) در آیین گشایش و کلنگ‌زنی طرح‌های بزرگ گازرسانی در استان سیستان و بلوچستان که با حضور مدیران ارشد شرکت ملی گاز ایران، مسئولان استانی و نمایندگان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: با توجه به عقب‌ماندگی این استان در حوزه‌های مختلف زیرساختی و خدماتی از جمله در حوزه گاز، با تلاش شبانه‌روزی دولت سیزدهم در جبران این مهم، ما نیز در حوزه مسئولیت خود یعنی گازرسانی به این دیار، این مهم را با تمهیدهای انجام‌شده با قوت و قدرت انجام خواهیم داد که البته برای آن اقدام‌های خوبی نیز انجام شده است.

وی با اشاره به سخنان رئیس‌جمهوری و تأکید بر نگاه ویژه به استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: طرح‌های مختلفی در این استان در حال اجراست که چند ماه آینده، شاهد افتتاح آنها خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران افزود: بر این اساس اکنون پنج شرکت گاز استانی به‌عنوان استان‌های معین مشغول توسعه گازرسانی در استان سیستان و بلوچستان هستند تا گرما و امید را هرچه سریع‌تر برای مردم به ارمغان بیاورند.

چگنی با بیان اینکه اگر احساس کنیم ظرفیت و توان بیشتری در استفاده از دیگر شرکت‌های گاز استانی وجود دارد، بی‌شک این ظرفیت‌ها را به کار می‌گیریم، تصریح کرد: ما به مردم سراوان قول می‌دهیم با همه توان، کار گازرسانی به سراوان را به پایان برسانیم، ضمن آنکه انجام این مهم را وظیفه شرعی و انسانی خود می‌دانیم.

وی با تأکید بر اینکه حضور گاز در هر منطقه سبب رشد، شکوفایی و اشتغال‌زایی در آن منطقه می‌شود، اظهار کرد: دارا بودن بیش از ۳۰ میلیون مشترک گاز در کشور و عنوان یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های گازرسانی دنیا، وظیفه ما را برای خدمت‌رسانی به مردم در این حوزه سنگین‌تر می‌کند و بر همین مبناست که به فضل خدا در تلاش هستیم مابقی شهرها و روستاهای بالای ۲۰ خانوار را هرچه سریع‌تر از نعمت گاز بهره‌مند کنیم.

معاون وزیر نفت در امور گاز در پایان اعلام کرد: با تلاش شبانه‌روزی، خط انتقال گاز ایرانشهر به چابهار به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد و شهرستان‌های چابهار و کنارک از گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.

کد خبر 463958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =