نشست هم‌اندیشی، زمینه‌ای در مسیر اشتراک‌گذاری دانش عملیاتی، فنی و نوآوری‌ها

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران گفت: برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی ضمن ایجاد فضای مناسب برای اشتراک‌گذاری دانش و تجربه‌ها به‌منظور آمادگی ورود به فصل سرما و تحقق تولید پایدار می‌تواند در اشتراک‌گذاری دانش عملیاتی و فنی و نوآوری‌ها بسیار راهگشا باشد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، احمد زمانی روز پنجشنبه (۱۲ آبان‌ماه) در دومین روز همایش هم‌اندیشی ورود به فصل سرما گفت: برای قرار گرفتن در جایگاه شایسته ذخیره‌سازی گاز، نیاز به پیش‌بینی داریم که در این زمینه بخش زیادی از تأسیسات ما در بوشهر تکمیل شده است.

وی درباره بسته‌های حمایتی دولت برای گاز طبیعی مایع‌شده (ال‌ان‌جی)، اظهار کرد: مبنای اقتصادی برای صدور مجوزها قوی هستند که صنایع خودشان متقاضی هستند که مجوزها صادر شود و با سرمایه‌گذاری خودشان بتوانند انرژی را در فصل تابستان ذخیره و در فصل زمستان استفاده کنند.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران افزود: برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی ضمن ایجاد فضای مناسب برای اشتراک‌گذاری دانش و تجربیات برای آمادگی ورود به فصل سرما و تحقق تولید پایدار می‌تواند در اشتراک‌گذاری دانش عملیاتی و فنی و نوآوری‌ها، چالش‌های حوزه‌ اچ‌اس‌ئی و مرور حوادث و جلوگیری از وقوع و تکرار دوباره آنها، افزایش ظرفیت اطمینان تجهیزات و روش‌های نوین بازرسی فنی، چالش‌های تعمیر مواد شیمیایی مصرفی و کالا و قطعات یدکی و مدیریت کربن و انرژی و کاهش گازهای مشعل را فراهم کند.

زمانی گفت: مشکلات و چالش‌های منابع انسانی قراردادها و پیمانکاران و دیگر مسائل مشترک منجر به هم‌افزایی و عبور موفق از مسیر سرد زمستان و در بخش کلان سبب سربلندی و سرافرازی میهن عزیزمان ایران اسلامی شود.

وی بیان کرد: مصرف داخلی گاز ایران پس از آمریکا، روسیه چین جزو چهار کشور مصرف‌کننده‌ گاز جهان به‌شمار می‌آید که بیش از ۹۰ درصد گاز تولیدی خود را مصرف می‌کند.

توازن تولید و مصرف امری اجتناب‌ناپذیر است

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: توازن تولید و مصرف امری اجتناب‌ناپذیر است که برای حفظ این توازن باید به نکاتی مانند مدیریت سبد انرژی کشور، اکتشاف و بهره‌برداری از مخازن جدید، بهینه‌سازی مصرف و کاهش هدررفت گاز همچنین سرمایه‌گذاری برای افزایش تولید توجهی ویژه‌ داشت.

مظاهر انصاری، مدیرکل ایمنی، بهداشت و محیط زیست، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل نیز در این همایش گفت: پس از کرونا این نخستین گردهمایی هفت مجموعه پالایشگاه‌های کشور بوده که سبب خرسندی‌ است، یکی از اهداف متأثر در مجموعه صنعت نفت و مسائلی که ما مصمم به پیگیری آن هستیم، موضوع جمع‌آوری گازهای مشعل در صنعت نفت و گاز است.

وی با تأکید بر این نکته که توسعه منهای مسائل محیط زیستی یک جای خالی خواهد داشت، افزود: همه‌ ما درباره محیط زیست و حفظ و نگهداری آن برای نسل‌های آینده مسئولیم و باید به‌صورت جدی به آن بپردازیم.

مدیرکل ایمنی، بهداشت و محیط زیست، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بیان کرد: ایران در شمار هفت کشور نخست سازمان انرژی جهانی است و تاکنون این جایگاه را حفظ کرده، بنابراین طبق تأکید دولت در یک سال گذشته در نشست روز گذشته همراه با معاون وزارت، مصوبه‌ای در زمینه‌ مشعل‌های پالایشگاه‌های پارس جنوبی تنظیم شد که با جدیدت پیگیر آن هستیم تا این آلاینده‌ها به حداقل‌ها برسد.

انصاری گفت: در برنامه چهارساله پروژه محور ۸۴ برنامه تا ۱۴۰۴ برنامه‌ریزی شده است که ۳۴ مورد آن مربوط به پالایشگاه‌های گاز کشور است.

بر پایه این گزارش، نشست هم‌اندیشی مدیران پالایش گاز کشور به مدت دو روز با حضور مدیرعامل، مدیران پالایشگاه‌های ۱۳ گانه و مدیران ستادی مجتمع گاز پارس جنوبی و  پالایشگاه فجرجم، پالایشگاه پارسیان، پالایشگاه ایلام، پالایشگاه بیدبلند، پالایشگاه سرخون و قشم برای آمادگی شرکت‌های پالایش گاز برای تولید زمستانه به میزبانی پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد سرخس، در مشهد برگزار شد.

کد خبر 463973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =