افزایش ۱۶۵ میلیون مترمکعبی ذخیره‌سازی گاز در پالایشگاه شمال شرق کشور

مدیرعامل پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد گفت: ذخیره‌سازی گاز در این پالایشگاه نسبت به پارسال ۱۶۵ میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، یحیی فیضی روز پنجشنبه (۱۲ آبان‌ماه) در همایش هم‌اندیشی ورود به فصل سرما که به میزبانی پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد برگزار شد، اظهار کرد: تعمیرات اساسی این پالایشگاه انجام شده و پیش‌بینی قطعات یدکی و مواد شیمیایی مورد نیاز را هم انجام دادیم و با آمادگی کامل وارد فصل حداکثر تولید می‌شویم.

وی افزود: برای تحقق شعار سال در ۶ فروردین‌ماه امسال، راهبردهای دانش‌بنیان، پژوهش و کمیته خودکفایی عملیات و مرکز رشد در اولویت قرار گرفت و با هم‌افزایی ایجاد شده برنامه‌های متنوعی را به‌منظور تحقق شعار سال اجرایی کردیم.

مدیرعامل پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد با بیان این خبر که روز چهارشنبه (۱۱ آبان‌ماه) پروژه تغلیط گاز اسیدی را با حضور مدیران وزارت نفت افتتاح کردیم و به ظرفیت تولید گوگرد پالایشگاه ۱۱ هزارتن در سال اضافه شد، افزود: راه‌اندازی این پروژه نیاز به تعویض کاتالیست‌ها را به شکل سالانه رفع می‌کند.

فیضی تأکید کرد: خروجی برج تغلیظ گاز CO2 با غلظت ۹۵ درصد و تولید روزانه ۵۰۰ تن در این پالایشگاه است که مجوز برون‌سپاری آن به بخش خصوصی از شرکت ملی گاز ایران گرفته شده است.

وی افزود: راه‌اندازی پروژه تغلیظ گاز اسیدی که سبب افزایش تولید سالانه ۱۱ هزارتن گوگرد و تولید ۵۰۰ تن CO2 شده است، می‌تواند ۵۰ نفر اشتغال‌زایی از سوی بخش خصوصی ایجاد کند.

مدیرعامل پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد گفت: گوگرد دانه‌بندی‌شده، گوگرد بنتونیت، گوگرد میکرونیزه و کود اوره با پوشش گوگردی در شرکت پالایش شهید هاشمی‌نژاد به پایداری کسب‌وکار و اقتصاد و محیط زیست کمک می‌کند.

فیضی ادامه داد: همه فعالیت‌های اقتصادی در پالایشگاه با بهره‌وری بالا انجام می‌شود و در تولید گوگرد به سمت تولید محصولات با ارزش افزوده بالا حرکت می‌کند.

وی تصریح کرد: این پالایشگاه فرآیند سبز را برای حفظ کره زمین و محیط زیست برای نسل‌های آینده دنبال می‌کند.

مدیرعامل پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد همچنین با بیان اینکه برای حفظ محیط زیست پروژه حرکت به سمت به صفر رساندن سوختن گازهای ارسالی به مشعل‌ اجرا شده و ۹۰ درصد گازهای مشعل مورد استفاده قرار گرفته است، بیان کرد: در پروژه بازچرخانی آب، مصرف آب پالایشگاه از ۴ هزار به ۲ هزار مترمکعب رسیده است.

وی مهم‌ترین مسئولیت اجتماعی را تولید گاز پایدار برای صنایع و مصارف خانگی دانست و یادآور شد: مرکز رشد پالایشگاه مأموریت آموزش جوانان را برای تولید ایده‌های آنان را به محصول نهایی به‌عهده دارد.

کد خبر 463974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =