عملیات بارگیری ۲۷۰ نفتکش برای سوخت‌رسانی به نیروگاه گازی بمپور

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چابهار از بسیج امکانات این مجموعه برای تأمین سوخت نیروگاه گازی بمپور خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چابهار، سیدکیومرث کمالیار در این باره گفت: با توجه به اعلام وضع هشدار به‌دلیل قطعی گاز نیروگاه بمپور و نیروگاه بخار ایرانشهر به علت تعمیرات، همه امکانات این مجموعه برای ارسال سوخت مایع به نیروگاه‌های یادشده بسیج شده است.

وی افزود: به محض دریافت خبر، کارگروه بحران منطقه تشکیل و بلافاصله بخش بزرگی از توان حمل‌ونقل منطقه به نیروگاه‌های یادشده به‌منظور ایجاد پایداری در تأمین سوخت اعزام شد.
 
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چابهار تأکید کرد: طی پنج روز حدود ۹ میلیون لیتر نفت‌گاز به نیروگاه گازی بمپور ارسال شد.

کمالیار گفت: از زمانی که تعمیرات خط گازی نیروگاه یادشده آغاز شده است، روزانه بیش از یک میلیون لیتر فرآورده به این نیروگاه ارسال می‌شود.

وی افزود: خروج یک میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر محموله بنزین به مقصد منطقه زاهدان و بیش از یک میلیون لیتر محموله نفت‌گاز به نیروگاه گازی بمپور طی یک روز نشان‌دهنده حجم وسیع عملیات بارگیری در انبار نفت سردار شهید شوشتری چابهار است که با توجه به ظرفیت و امکانات این انبار تاکنون بی‌سابقه بوده است.

نیروگاه گازی بمپور و نیروگاه بخار ایرانشهر واقع در فاصله ۳۵۰ کیلومتری شهرستان چابهار با اتصال به شبکه سراسری، نقشی بسیار مهم در تأمین انرژی شبکه سراسری به‌عهده دارند.

کد خبر 464013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =