واردات نفت خام چین به بالاترین سطح از ماه مه رسید

واردات نفت خام چین در ماه اکتبر سال جاری میلادی در بحبوحه راه‌اندازی طرح‌های پالایشی تازه افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از سنگاپور، داده‌ها در روز دوشنبه (۱۶ آبان‌ماه) نشان داد واردات نفت خام چین در ماه اکتبر نخستین رشد سالانه خود طی پنج ماه گذشته را ثبت کرد و به بالاترین سطح از ماه مه رسید و ۱۴ درصد نسبت به پایین‌ترین رشد پارسال افزایش یافت.

بر اساس داده‌های اداره کل گمرک چین، بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام جهان در ماه گذشته میلادی در مجموع ۴۳ میلیون و ۱۴۰ هزار تن معادل میانگین روزانه ۱۰ میلیون و ۱۶۰ هزار بشکه وارد کرد.

واردات نفت خام چین در ماه اکتبر نسبت به میانگین روزانه ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه‌ای ماه سپتامبر نیز با افزایش روبه‌رو بوده است.

این اتفاق در حالی رخ داده است که شرکت پتروچاینا تولید آزمایشی را در مجتمع پالایشی تازه‌ساخت خود با ظرفیت پالایش روزانه ۲۰۰ هزار بشکه واقع در استان گوانگدونگ آغاز کرد.

پالایشگاه‌های چینی همچنین از روند کاهش قیمت جهانی نفت برای تکمیل ذخیره‌سازی‌ها و حمل محموله از قاره آمریکا و خاورمیانه استفاده کردند.

واردات نفت خام چین در ۱۰ ماه نخست امسال در مجموع ۴۱۳ میلیون و۵۳۰ هزار تن (میانگین حدود ۹ میلیون و ۹۳۰ هزار بشکه) بوده است که نسبت به دوره مشابه پارسال ۲.۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

داده‌ها نشان می‌دهد که با انتشار ناگهانی شمار زیادی از سهمیه‌های صادراتی پکن، شرکت‌های پالایشی در ماه گذشته میلادی در مجموع ۴ میلیون و ۴۵۶ هزار تن سوخت را به خارج از کشور صادر کردند که این رقم نسبت به دوره مشابه پارسال ۱۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

کد خبر 464018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =