استفاده ۵۰ درصدی از تجهیزات ایرانی در پالایشگاه‌های پارس جنوبی

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: این مجتمع پارس جنوبی با حمایت از تولیدکنندگان و شرکت‌های سازنده قطعات و تجهیزات با کیفیت، تاکنون توانسته است بیش از ۵۰ درصد از قطعات و تجهیزات ایرانی را در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه استفاده کند.

به گزارش شانا به نقل از مجتمع گاز پارس جنوبی، احمد باهوش در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری خراسان رضوی تأکید کرد: پارک‌های علم و فناوری در سطح کشور با ساخت قطعات و تجهیزات باکیفیت، بازوی پرتوان مجتمع گاز پارس جنوبی برای تولید پایدار گاز هستند و پارک علم و فناوری خراسان رضوی از پارک‌های پیشرو در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان در این زمینه فعالیت بسیار خیره‌کننده دارند.

وی بیان کرد: امروز شاهد فعالیت گسترده شرکت‌های مستقر در پارک به‌منظور تأمین نیاز صنعت نفت و گاز بودیم و این شرکت‌ها باید با دانش روزآمد، نیازهای مهم مجتمع گاز پارس جنوبی را شناسایی کنند و برای رفع نیازهای مجتمع گاز پارس جنوبی گام بردارند.

‌مدیرعامل مجتمع گاز پارس‌ جنوبی تصریح کرد: وجود این نشست‌ها که برای آشنایی بیشتر با تجهیزات مهندسی آزمایشگاهی و تجهیزات کارگاهی شرکت‌ها انجام می‌شود، آثار بسیار مؤثری در بحث درک و ارتباط متقابل میان صنعت و شرکت‌های دانش‌بنیان دارد.

باهوش افزود: با توجه به شرایط کسب‌وکار کشور، عملکرد پارک‌های علم و فناوری برای کاهش تحریم‌ها در صنعت نفت و گاز مثبت ارزیابی می‌شود و در پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی به روی تمام سازندگان و شرکت‌های دانش‌بنیان باز است.

وی ادامه داد: با توجه به فضای کسب‌وکار کشور، آینده عملکرد شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، متناسب با تقاضای موجود در مجتمع گاز پارس جنوبی افق بسیار روشنی را پیش‌رو دارد و انتظار داریم در آینده بسیار نزدیک شاهد رفع نیاز عملیاتی پالایشگاه‌های گاز کشور از ظرفیت‌های دانش‌بنیان باشیم.

لزوم برنامه‌ریزی دانش‌بنیان‌ها در زمینه تکمیل زنجیره ارزش

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی تأکید کرد: توصیه می‌شود شرکت‌های دانش‌بنیان برای توجه به عمق ساخت داخل و فناوری‌های موجود در کشور و تکمیل زنجیره‌ ارزشی تولید برنامه‌ریزی بیشتری داشته باشند.

باهوش با اشاره به استفاده ۵۰ درصدی از قطعات و تجهیزات ایرانی در پالایشگاه‌های مجتمع بیان کرد: با توجه به استفاده ۵۰ درصدی از قطعات و تجهیزات ساخت داخل، بیشترین استفاده پالایشگاه‌های مجتمع در حوزه‌های مواد شیمیایی، قطعات و تجهیزات مکانیکی، ابزار دقیق و تجهیزات کارگاهی بوده است.

 وی گفت: بومی‌سازی و معادل‌یابی ساخت داخل برای بسیاری از مواد شیمیایی خارجی که تاکنون معادل‌یابی نشده است، یکی از موارد و برنامه‌های مهم مجتمع گاز پارس جنوبی است.

به گفته‌ مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی، استفاده حداکثری از ظرفیت داخلی تولید انواع شیرآلات در سطح پالایشگاه‌های مجتمع با همکاری انجمن سازندگان صنعت نفت و استفاده حداکثری از مصوبات کارگروه ساخت بار اول معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری، برنامه‌ریزی و استفاده حداکثری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری بوشهر از موارد مهم در مجتمع فاخر مجتمع گاز پارس جنوبی است.

سازندگان و تولیدکنندگان داخلی باید با استفاده از هنر و خلاقیت‌های نو حرکت کنند

جواد سهیلی، سرپرست مدیریت بازرگانی مجتمع گاز پارس جنوبی نیز در نشست سازندگان و شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: تولیدکنندگان داخلی ما باید با استفاده از هنر، خلاقیت و ایده‌های نو، در یک فضای رقابتی سالم بتوانند به قله‌های پیشرفت دست یابند.

وی افزود: سازندگان داخلی باید با برنامه‌ریزی دقیق و منظم در مسیر شناسایی و رفع نیازهای حیاتی و کلیدی بزرگ‌ترین مجتمع گازی کشور گام بردارند و خوش بدرخشند.

سرپرست مدیریت بازرگانی مجتمع گاز پارس جنوبی عنوان کرد: در این رویداد مهم مقرر شد در حوزه‌های افزایش فشار گازهای مشعل از طریق کمپرسورهای رفت و برگشتی، توسعه سیستم دیسپچینگ نیروگاه مرکزی، تصفیه پساب مطابق با روش‌های نوین، راه‌اندازی کمپرسورهای سانتریفیوژ، جایگزینی مبدل‌ها و یکپارچگی خرید توربوکمپرسورهای مجتمع از طریق روش‌های قراردادهای نگه داشت طولانی‌مدت و پیشنهاد توسعه سیستم نگهداشت هوشمند طرح و تصویب شد.

سهیلی بیان کرد: در این بازدید بسیار مهم مقرر شد درباره پروژه‌های اجرای طرح صنعتی حذف مرکاپتان با استفاده از روش‌های قراردادهای مستقیم با پارک علم و فناوری پیگیری و امضا شود.

کد خبر 464024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =